אנשי הביטחון בנתב"ג הורו אמש (חמישי) על פינוי נוסעים שהמתינו באולם הבידוק הביטחוני, לאחר שמשפחה אמריקנית שטיילה ברמת הגולן הציגה בפניהם נפל של פגז שאספה בטיול. מאות נוסעים תועדו נמלטים בבהלה מהמקום.
2 צפייה בגלריה
גרם לבהלה בנתב''ג
גרם לבהלה בנתב''ג
תיעוד מהבהלה בנתב''ג
תחילתו של האירוע בעת שהמשפחה ביקשה לשלוח את הכבודה לפני טיסתה חזרה לארה"ב. בני המשפחה חשפו את הנפל של הפגז בפני צוות הביטחון - אשר הגיב בהכרזה על פינוי הקהל באזור.
לאחד מבני המשפחה היה תרמיל גב גדול, והוא אמר בתמימות לאשת הביטחון שהם היו בגולן ושיש להם מזכרת מהטיול - ושאל אם זה בסדר להעלות את זה במזוודה לטיסה. לאחר שנשלל אירוע ביטחוני והתברר כי הנפל אינו פעיל, פינוי הטרמינל בוטל. האירוע הועבר לתחקיר מבצעי והנפל הועבר לטיפול.
מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי המאבטחת הכריזה על פינוי שקט ומקומי רק של האזור שלה, אך נוסע ששמע אותה נבהל והתחיל לצעוק "מחבלים יורים" - מה שככל הנראה הוביל לבהלה גדולה במקום.
2 צפייה בגלריה
גרם לבהלה בנתב''ג, הנפל מרמת הגולן
גרם לבהלה בנתב''ג, הנפל מרמת הגולן
הנפל מרמת הגולן שהמשפחה האמריקנית אספה
מרשות שדות התעופה נמסר כי המשפחה האמריקנית שוחררה לטיסה בסיום התחקור. עוד נמסר כי במהלך ההמולה שנוצרה, נוסע ישראלי שעלה על מסוע הכבודה נפל ונחבל - ופונה לטיפול רפואי בבית החולים. מצבו הוגדר בינוני.
הנוסע שנפצע, אורי (32), סיפר ל-ynet לאחר האירוע כי אובחן עם שבר בצלעות ודימום בריאות. "כואב לי כל הגוף. אני לא מבין את מה שקרה שם, צריכים להיות פרוטוקולים לדברים כאלו במקום ליצור כאוס. אני כרגע מודה לאל שהנזק לא חמור", אמר. "היו המון צעקות, אבל לא ידעתי מה היה שם, פשוט הרגשתי שאני צריך לברוח על החיים שלי".
אורי לומד רפואה בהונגריה והיה בדרכו למבחן הסופי היום. "הייתי בשדה וחיכיתי שעה בתור עד שהגעתי לדלפק הצ'ק-אין, ופתאום בבת אחת ברדיוס של חמישה מטרים אנשים התחילו לברוח והשאירו מזוודות", שחזר. "הפחד היה שמישהו מרסס ביריות, הבנתי שגם אני חייב לברוח, אז ברחתי לכיוון הצ'ק-אין, נתקלתי במסוע שמעבר לגדר ועפתי למרחק של 6 מטרים".
פורסם לראשונה: 23:10, 28.04.22