עיריית ונציה הענישה שני תיירים שגלשו בתעלה הגדולה של העיר, ועוררו זעם גדול בקרב התושבים.
ראש עיריית ונציה, לואיג'י ברוניארו, פרסם אתמול (יום ד') תיעוד של התיירים גולשים בגלשני "פויל" ממונעים בקרבת סירות ששטות בתעלה. ראש העיר ברוניארו כינה את השניים "אידיוטים". הוא ביקש מהציבור לסייע למצוא אותם - ואף הבטיח להזמין לארוחת ערב במסעדה את מי שיעשה זאת.
התעלה הגדולה של ונציה היא נתיב התחבורה העיקרי בעיר ההיסטורית. הרשויות בוונציה אוסרות על הציבור לשחות בתעלה הגדולה, או לעסוק בענף ספורט ימי אחר.
"הנה שני האידיוטים השתלטנים שעושים צחוק מהעיר שלנו", כתב ראש העיר בטוויטר כשפרסם את הסרטון. "אני קורא לכולם לעזור לנו לזהות אותם ולהעניש אותם". הסרטון הפך לוויראלי, ותוך זמן קצר הצליחה המשטרה לאתר את השניים. כל אחד מהם נקנס ב-1,500 אירו. בהודעת לשכת העירייה נאמר שהמשטרה גם החרימה את הגלשנים הממונעים שלהם - בשווי 25,000 אירו.
"תודה לכולם על העזרה", כתב ראש העיר בטוויטר אחרי שהשניים אותרו, ואמר שוונציה תדרוש להעמיד אותם לדין - ותיידע את המדינות שמהן הגיעו התיירים על מה שעשו. המשטרה לא חשפה את זהותם של השניים. ב"דיילי מייל" נכתב שמדובר בשני תיירים אוסטרלים.
תושבי ונציה מתלוננים כבר שנים על כמות התיירים בעיר. בוונציה מתוסכלים במיוחד מתיירים שלא מכבדים את הנהלים בעיר העתיקה, ובין השאר אוכלים בקרבת אתרים היסטוריים. ב-2019 העירייה הטילה קנס של 980 אירו על שני תיירים גרמנים שהכינו קפה בגשר ריאלטו, שנבנה לפני 430 שנה.