בסוריה מדווחים כי ה"תקיפה הישראלית" על מבנה מגורים בדמשק הבוקר (יום רביעי), כוונה לדירות שהושכרו למשפחות מפקדים איראנים - שלא שהו בהם. ב"קול הבירה" הסורי, המזוהה עם האופוזיציה למשטרו של בשאר אסד, דווח מפי מקורות כי בתקיפה לא נפגעו גורמים ממשמרות המהפכה. לדברי המקורות, הדירות הללו הושכרו למשפחות של מפקדים איראנים אבל הם פונו לפני סוף 2023.
2 צפייה בגלריה
זירת תקיפה שיוחסה ל ישראל ב דמשק סוריה בשכונת כפר סוסה
זירת תקיפה שיוחסה ל ישראל ב דמשק סוריה בשכונת כפר סוסה
הבניין שהותקף בדמשק. לפי הדיווחים, לא היו גורמים זרים באזור הבניין לפני התקיפה
(צילום: REUTERS/Firas Makdesi)
המקורות אמרו כי התקיפה כוונה לשתי דירות - הראשונה בקומה הרביעית של הבניין, שבו לפי הדיווחים שהה ביומיים האחרונים מפקד איראני, ככל הנראה עם אישה. הדירה השנייה נמצאת בקומה השנייה ומשמשת לאירוח זמני. לפי המקורות, לא היו גורמים זרים באזור הבניין לפני התקיפה. לפי הכתבה, באירוע נהרגו שלושה ונפצעו עוד מספר אנשים, כולם סורים. לפי שעה, לא ברור מה עלה בגורל יעד החיסול לכאורה.
סוכנות הידיעות הממלכתית בסוריה "סאנא" דיווחה הבוקר על ה"תקיפה ישראלית" בדמשק, במבנה מגורים בשכונת "כפר סוסה" בבירה הסורית. ברשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דווח, מפי גורמים סוריים, כי יעד התקיפה היה "אישיות איראנית". ברשת דווח גם על שני הרוגים בתקיפה.
עם זאת, שעות ספורות אחרי התקיפה, דיווחה רשת SNN האיראנית כי לא היו הרוגים איראנים כתוצאה ממנה. בנוסף, בשעות הצהריים דווח על פיצוץ חזק נוסף בדמשק, שהרעיד את חלונות הבתים באזור. לפי ""קול הבירה" הסורי, מדובר בתקיפה ישראלית בא-דימאס, האזור הכפרי של דמשק.
בתמונות שהופצו הבוקר מדמשק נראה שהפגיעה הייתה מדויקת יחסית, עם נזק לשתי קומות בלבד בבניין שבו תשע קומות. צלם של סוכנות הידיעות AFP העיד כי עיקר הנזק אירע בקומה הרביעית, וכי מכוניות סמוך לבניין ניזוקו גם כן. רשת "שאם אף-אם" הסורית דיווחה כי המבנה שהופצץ שוכן מאחורי "בית ספר איראני" בשכונת כפר סוסה.
2 צפייה בגלריה
תקיפה בסוריה
תקיפה בסוריה
הבניין שהותקף. דווח כי "חלקים מהבניין שימשו כמפקדות של המיליציות האיראניות"
"קול הבירה" הסורי דיווח כאמור על שלושה הרוגים - וטען כי התקיפה בוצעה באמצעות שלושה טילים מונחים שפגעו במספר דירות בבניין. לפי הדיווח הזה, "חלקים מהבניין שימשו כמפקדות של המיליציות האיראניות".
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בלונדון, דיווח כי התקיפה בסוריה היא "ניסיון התנקשות". בדיווח של המרכז לא ציינו מי היה יעד התקיפה, אך נטען כי אל המבנה שהותקף נהגו להגיע "גורמים מחיזבאללה ומשמרות המהפכה של איראן".