3 צפייה בגלריה
ליליאן בלום
ליליאן בלום
ליליאן בלום
ועדת החריגים לאישור יציאה מהארץ למדינות אדומות דחתה את בקשתה של ליליאן בלום, ניצולת שואה בת 80 מירושלים, לטוס לצרפת כדי לשהות ליד בתה חולת הסרטן שעוברת טיפולי כימותרפיה קשים. בעקבות כך נותרה הבת לבדה ללא כל קרוב משפחה אחר.
בתה של בלום, בת 54, גרה לבדה ואין לה ילדים. היא סובלת מסרטן קשה עם גרורות, עברה כמה ניתוחים וטיפולי כימותרפיה. בלום רוצה לטוס בדחיפות לצרפת כדי להיות ליד הבת, ולצורך כך שלחה בקשה לוועדת החריגים של רשות האוכלוסין וההגירה, משרד הבריאות ומשרד החוץ כדי לקבל אישור לטוס לצרפת.
"בהתחלה קיבלתי הודעה שמטפלים בעניין ואחרי כמה דקות קיבלתי תשובה שלילית. לא נתנו לי אישור. ביקשו שאשלח מסמכים רפואיים", סיפרה היום (ה') בלום. בהודעה אוטומטית שקיבלה מהוועדה נכתב: "מצאנו כי יש לדחות את הבקשה כפי שהוגשה וזאת בשל היעדר מסמכים מתאימים".
בהודעה נכתב עוד כי "על מנת שנוכל לבחון את הבקשה, יש להגיש בקשה שנית בצירוף המסמכים הבאים: מסמכים מזהים של קרוב המשפחה בחו"ל, מסמכים המעידים על קרבה ראשונה ומסמכים רפואיים עדכניים המעידים על מצבו הרפואי של בן המשפחה. על כל המסמכים להיות מתורגמים ומאומתים על ידי נוטריון/עורך דין/רופא ישראלי. יש להגיש בקשה לקרוב משפחה מדרגה ראשונה בלבד".
3 צפייה בגלריה
דחיית בקשת יציאה מהארץ של ליליאן בלום נדחתה
דחיית בקשת יציאה מהארץ של ליליאן בלום נדחתה
התגובה האוטומטית שנשלחה לבלום
3 צפייה בגלריה
מסמך הבקשה של ביתה של ליליאן בצרפת
מסמך הבקשה של ביתה של ליליאן בצרפת
תעודת הלידה מצרפת
בלום שלחה את כל המסמכים - כולל תעודת לידה של הבת שמוכיחה שהיא אמה, ומסמכים רפואיים בצרפתית שמכילים פירוט על מועדי הטיפולים הכימותרפיים. לנוכח מורכבות המסמכים הרפואיים בשפה הצרפתית, אין לבלום שום אפשרות לתרגם אותם לעברית.
"אפשר להשתגע, הם אטומים לגמרי, זה שטויות מה שהם מבקשים", אמרה בלום. "בתוך מטוס יש 250 מקומות, זאת התעללות. הסברתי להם בבקשה בצורה ברורה שאני נוסעת כי הבת שלי מקבלת כימותרפיה. אי אפשר יותר ברור מזה. לא צריך להבין צרפתית כדי לקרוא את זה. כל אחד בכיתה א' יכול לקרוא את זה והם אוטומטית אמרו 'לא'".

"אין לה אף אחד חוץ ממני"

בלום מתכוונת להגיע בכל מקרה ביום ראשון לשדה התעופה ולנסות לעלות על טיסה לפריז. "המצב של הבת שלי לא טוב, הסרטן מאוד אגרסיבי. אני לא יודעת כמה זמן עוד אוכל לראות אותה עם המחלה האיומה הזאת. הבת לא מבינה למה ישראל, שהיא מדינה מודרנית, כל כך מקשה על האנשים בביורוקרטיה. היא ממש צריכה אותי לידה, אין לה אף אחד חוץ ממני".
אלכס טנצר, ידיד המשפחה, אמר: "בושה שמדינת ישראל מתעללת באזרחים בלי רחמים. איך אפשר לטרטר ככה ניצולת שואה שבתה חולת סרטן? הם הפכו טיפול בקורונה למשחק פוליטי. מסיבות מותר אבל לטפל בסרטן גרורתי זה אסור".
גורמים בוועדת החריגים אמרו בהתייחסם לבקשה של בלום כי "הוועדה פועלת מכוח תקנות ושיקול הדעת שלה הוא מצומצם. מרגע שתשלח מסמכים בעברית הבקשה שלה תאושר".