עבדו יחד, בילו יחד - ונהרגו יחד. החברים הטובים אורי מלול, אריאל שטרן ודניאל פורת, בני 16 ו-17 בלבד, כמעט שלא נפרדו - ובמסעדה שבו עבדו, "סי קפה" שבצומת הגומא, לא ידעו כיצד לעכל את הבשורה על התאונה הקטלנית שבה מצאו את מותם. "כולנו כאן משפחה לכל דבר" סיפר גיל מזור, אחד השותפים ב'סי קפה'. "אנחנו עובדים פה עם 35 עובדים, כולם חברים שלומדים ביחד או גרים באותם הקיבוצים, ואיבדנו הלילה שלושה חברים במשפחה".
מזור סיפר כי אתמול בלילה לפני התאונה ישבו השלושה בבית הקפה, אכלו, שתו ובילו יחדיו כמו באינספור הזדמנויות אחרות. שעה אחרי סגירת המקום, התבשרו העובדים על התאונה הקטלנית. "הם היו ביום חופש והגיעו כי זה הבית השני שלהם", אמר. "אלה בחורים מאוד איכותיים וטובים. האבל מטורף, ואנחנו לא מצליחים לעכל דבר כזה. החלטנו היום ומחר לסגור את המסעדה, ואנחנו נמצאים פה כדי לחבק ולהיות עם כל העובדים".
5 צפייה בגלריה
אורי מלול, אריאל שטרן , דניאל פורת
אורי מלול, אריאל שטרן , דניאל פורת
מימין: אורי מלול, אריאל שטרן, דניאל פורת
(באדיבות המשפחה)
5 צפייה בגלריה
חבריהם של שלושת הנערים ההרוגים מכבפר בלום במקום העבודה שלהם
חבריהם של שלושת הנערים ההרוגים מכבפר בלום במקום העבודה שלהם
"הם התחילו בשטיפת כלים, ולמדו הכול מאפס". העובדים בסי-קפה, הבוקר
(צילום: אפי שריר)
מסעדת "סי קפה" נחשבת לאחד ממתחמי הבילוי הפופולריים בעמק החולה, ועשרות עובדים המומים נאספו בה הבוקר עם היוודע התאונה. "הכאב טרי וכל כך כואב", סיפר דותן טולדנו שעובד שם. "הם היו שלישיית חברים שכל הזמן היו ביחד, 24/7, וגם כשאחד מהם היה במשמרת היו מגיעים לכאן להיות איתו. אתמול בערב הם היו פה איתנו וישבו בבית הקפה עד הסגירה, ושעה אחרי זה הייתה התאונה. הם תמיד היו שמחים ותומכים אחד בשני. לא ראיתי חברות כזו בשום מקום". טולדנו, אגב, היה המדריך של דניאל בבית הילדים שבקיבוץ כפר בלום. הוא מספר כי חבריו הטובים של דניאל כינו אותו בשם 'דפו'.
עמירם אלחלל, עובד נוסף בבית הקפה, סיפר כי שלושת החברים התחילו לעבוד בו כשוטפי כלים וירקות - ובתוך זמן קצר התקדמו. "אורי ודפו (דניאל) היו טבחים. אורי ממש היה מנהל המטבח, ולקח על עצמו אחריות גדולה, ואריאל התחיל להיות טבח רק לאחרונה. הם עשו כאן עבודה נהדרת. התחילו פה משטיפת כלים וירקות, לא ידעו שום דבר במטבח, ולמדו הכול מאפס".
אלחלל וטולדנו, לצד עובדי המטבח המבוגרים יותר, מנסים לחזק ולהכיל את הכאב של המלצרים הצעירים בשעתם הקשה. "אנחנו כבר אנשים גדולים ובוגרים ומבינים שהעולם עובד ככה ויש לפעמים טרגדיות ומוות, אבל הם ילדים", אמר אלחלל. "אנחנו לא יודעים איך להעביר את זה ששלושה החברים הכי טובים שלהם הולכים ככה. רק אתמול בלילה הם עוד פגשו אותם ודיברו אותם. נורא קשה בשבילם לחוות מוות כזה בגיל כל כך צעיר. עצוב לי עליהם".
5 צפייה בגלריה
דניאלה פורת- פנסו דודתו של דניאל במסיבת עיתונאים בכפר בלום בעקבות מותם של שלושת הנערים בתאונת דרכים
דניאלה פורת- פנסו דודתו של דניאל במסיבת עיתונאים בכפר בלום בעקבות מותם של שלושת הנערים בתאונת דרכים
הבן נפטר שנים ספורות אחרי האב. דניאלה פורת
(צילום: אפי שריר)
5 צפייה בגלריה
שני הרוגים בתאונת דרכים באצבע הגליל
שני הרוגים בתאונת דרכים באצבע הגליל
התאונה באצבע הגליל
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
פורת היה האח הבכור, ולו אחות ושני אחים. לשטרן, גם הוא בכור, אח ואחות צעירים ממנו. למלול היו אחות גדולה ואח קטן. שטרן היה אחיינו של ראש העיר קריית שמונה, אביחי שטרן, ואילו מלול שיחק בקבוצת הנוער של מועדון הכדורגל בעיר. אביו הוא בעלים של חברת שלטים מפורסמת באזור. אביו של פורת נפטר מסרטן לפני כמה שנים.
"אלו משפחות מאוד יקרות, שחיות בכפר בלום שנים רבות", אמר תומר קובי, מנהל האגודה הקהילתית. "הילדים האלה הם בשר מבשרנו, וכל הקהילה מגויסת לעזרה. נתמודד ונעטוף את המשפחות ונחבקן בשעה הקשה הזו".
יו"ר הוועד המקומי יוסי שטרן, חבר של בני משפחתו של אריאל, סיפר כי "משעות הבוקר כולם התגייסו ומגיעים כדי לתמוך. האסון הוא מאוד כבד. הייתי שומר על אריאל כשהוריו היו נוסעים, ואני מכיר אותו מקרוב וכואב לי מאוד. הוא היה בחור למופת, שאהב לעזור. אני לא אבא שלו אבל הוא היה מאוד ממושמע, חמד של נער".
5 צפייה בגלריה
גיורא זלץ ראש המועצה האזורית גליל עליון מסיבת עיתונאים בכפר בלום בעקבות מותם של שלושת הנערים בתאונת דרכים
גיורא זלץ ראש המועצה האזורית גליל עליון מסיבת עיתונאים בכפר בלום בעקבות מותם של שלושת הנערים בתאונת דרכים
"אירוע גדול שאנחנו מנסים לעכל ולנהל". גיורא זלץ
(צילום: אפי שריר)
דודתו של דניאל, דניאלה פורת פנסו, אמרה כי "הוא היה בנו הבכור של אחי עמירם, שהחודש נציין שש שנים לפטירתו בגיל 39. הוא היה אחיין מאוד אהוב על כולנו, שמאוד דומה לאבא שלו. תמיד כשנכנס מהדלת זה היה נראה כאילו עמירם הגיע. קשה לתאר את הצער".
הדודה סיפרה כי היא הייתה זו שהודיעה לסבו וסבתו של דניאל על מותו. "לא ידעתי לאן להוליך את הצער", אמרה. "זה לא יעזור לכעוס על מישהו. פשוט אין מילים. הודיעו לי מה קרה בשש בבוקר, ובנסיעה מקיבוץ יפתח לכפר בלום חשבתי על כל התסריטים ומה שיהיה ושנה קדימה. איבדנו כבר את אחי, ועוד כמה בני משפחה. אני שואלת למה, כולנו שואלים. זו מן זעקה לשמיים של מה עוד יהיה".
ראש מועצת הגליל העליון, גיורא זלץ, אמר כי "זהו בוקר מאוד מאוד קשה לגליל העליון, שלושה נערים. אלו מעגלים מאוד רחבים של משפחות וחברים. אלו בתי ספר משותפים. זה אירוע גדול מאוד שאנחנו מנסים לעכל ולנהל אותו. כפר בלום זה קיבוץ חזק וכולנו מחוברים ונמשיך ללוות את המשפחות".
לפי החשד, טעות קטלנית בשיקול הדעת הביאה לאסון הכבד: מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי הרכב שבו נסעו שלושת הנערים נסע מכיוון קריית שמונה, ובכביש החשוף ביצע פניית פרסה מבלי להבחין ברכב שהגיע מולם. שלושת נוסעי הרכב נהרגו וברכב השני נפצעו כאמור שני הנוסעים. מהמשטרה נמסר כי "בוחני התנועה של משטרת ישראל פתחו בחקירת נסיבות התאונה. מחקירה ראשונית בשטח עולה כי מסיבה שאיננה ברורה, רכב סטה לנתיב הנגדי וחסם את דרכו של הרכב שהגיע ממול".
שני פצועים נוספים, שנסעו ברכב השני, פונו מהזירה לבית החולים זיו בצפת כשהם במצב קשה. מבית החולים זיו נמסר כי הגבר שנפצע בן 34, ואילו האישה בת 43. השניים התקבלו בחדר הטראומה, והאישה נותחה והועברה לטיפול נמרץ. הגבר גם הוא עבר ניתוח.