קתרין ראסל, מנכ"לית סוכנות הילדים של האו"ם (יוניס"ף), הגיעה לישראל היום (ראשון) לראשונה מפרוץ המלחמה, כדי לבחון מקרוב את המצב במדינה מאז 7 באוקטובר, ואת השלכותיו על הילדים באזור.
ראסל שוחחה עם משפחות חטופים, והביעה בפניהן "צער עמוק על מה שאתם ומשפחותיהם עברתם". לדבריה, "אנחנו דואגים לילדים ולסבלם. ראיתי את סרט זוועות החמאס. מזעזעת אותי העוצמה שבה בני אדם יכולים לפגוע באחרים. הסרט הזה שבר את ליבי והוא הזכיר לכולנו עד כמה המצב נורא. צר לי מאד על כך. תהיו סמוכים ובטוחים שאנחנו קוראים באופן חד וברור לשחרור כל החטופים. אנחנו אמנם ארגון שמתרכז בילדים, אבל לכל ילד יש את ההורה או את בן המשפחה הקשור אליו".
2 צפייה בגלריה
 קתרין ראסל מנכ"לית יוניס"ף בביקור בארץ
 קתרין ראסל מנכ"לית יוניס"ף בביקור בארץ
ראסל (משמאל): "קוראים באופן ברור לשחרור החטופים"
(צילום: מרדכי גורדון משרד החוץ)
בהמשך למאמצי משרד החוץ והאגף לארגונים בינלאומיים במשרד, נפגשה מנכ"לית הסוכנות עם בני משפחות חטופים: תומר קשת, בן דודו של ירדן ביבס שנחטף לעזה עם רעייתו שירי וילדיהם הקטנים כפיר ואריאל; בת שבע יהלומי, אמו של איתן יהלומי שחזר מהשבי ושבן זוגה אוהד עדיין חטוף בעזה; עדי שוהם, שהיא, ילדיה ואמה שוחררו מהשבי ושבן זוגה טל עוד מוחזק בידי חמאס; ואלה מור, דודתה של אביגיל עידן בת ה-3 שנחטפה ושוחררה וששני הוריה נרצחו ב-7 באוקטובר.
קרובי החטופים סיפרו במשך שעה ארוכה על חוויותיהם הקשות, וביקשו מראסל להוביל מסר בינלאומי לשחרור כלל החטופים, בדגש על ילדי משפחת ביבס שעדיין מוחזקים בשבי חמאס יותר מ-190 ימים. בפתח המפגש עם בני המשפחות ראסל הבהירה כי כבר מפרוץ המלחמה היא קוראת לשחרור ללא תנאי של כלל החטופים. ראסל, שהאזינה לסיפורי בני המשפחות, התרגשה עד דמעות במהלך השיחה עמם.
לפני כן נפגשה ראסל גם עם ראש המערך המדיני במשרד החוץ עליזה בן נון, ובתיאום עם דובר צה"ל צפתה כאמור יחד עם צוותה בסרט הזוועות. בהמשך ביקורה צפויה מנכ"לית יוניס"ף להיפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, העוסקת במצב הילדים שנפגעו מאז 7 באוקטובר. כמו כן, תקיים ראסל פגישות עם ארגונים הפועלים בנושא ותבקר במרכז הרפואי שניידר, שטיפל ברבים מהילדים שחזרו משבי חמאס.
2 צפייה בגלריה
 קתרין ראסל מנכ"לית יוניס"ף בביקור בארץ
 קתרין ראסל מנכ"לית יוניס"ף בביקור בארץ
ראסל בפגישה עם משפחות החטופים
(צילום: מרדכי גורדון משרד החוץ)
ראסל, הנחשבת מקורבת לאשת נשיא ארה"ב ג'יל ביידן, הייתה אמורה לבקר בישראל לפני כארבעה חודשים, אך עברה תאונת דרכים שמנעה ממנה להגיע לארץ. עם זאת, היא ערכה ביקור ברצועת עזה.
אלה מור, דודתה של אביגיל עידן, שיתפה את הסיפור המשפחתי מ-7 באוקטובר. כמו כן, שמעה ראסל עדויות של המשפחות והילדים שחוו את הזוועות - כיצד מיכאל, עמליה ואביגיל ראו את הוריהם נרצחים מול עינהם, על מחבוא של 14 שעות בתוך מדף קטן בארון עד שחולצו, ועל אביגיל שבתושייה רבה וכוחות נפש רצה לבית של משפחת ברודץ, שאיתה נחטפה לרצועת עזה ושהתה בה 51 ימים.
מור קראה לראסל לעשות את תפקידה ולראשונה להגן גם על ילדי ישראל ועל 133 החטופים חסרי הישע שמוחזקים בידי מחבלי חמאס. לדברי מור, "יש לראסל את כל הכוח והסמכות לתת על כך את הדעת ולגייס את האום, יוניס"ף והעולם למען החטופים". מור הוסיפה שמצופה מיוניס"ף לקרוא ולפעול באופן אקטיבי למען שחרור כל החטופים.
בת שבע יהלומי, אמו של איתן שנחטף ושוחרר, אמרה כי "ב-7 באוקטובר נשברו כל כללי האנושיות על ידי חמאס, שטבח והתעלל באזרחים, אנס נשים וחטף כל מי שעלה בידו, כולל תינוקות, נשים, פצועים וקשישים. נחטפנו מהבית המוגן שלנו, כשאל הקיבוץ שלנו פלשו מחבלי חמאס מלווים במאות אזרחים שהיו מצוידים בסכינים, וכללו ביניהם גם ילדים. לא בחרנו במלחמה הזו, חמאס התכונן אליה במשך שנים והוא זה שבחר בה. אלפי פליטים מהעוטף לא יכולים לחזור לבתיהם כל עוד חמאס שולט ומנחיל מורשת של שנאה ואלימות בילדי עזה".