שעות בודדות אחרי תקיפת הספינה האמריקנית במפרץ עדן, וההודעה על הכניסה מחדש של החות'ים לרשימת ארגוני הטרור של ארה"ב: האמריקנים ערכו הלילה (בין רביעי לחמישי) סבב נוסף של תקיפות נגד מטרות של המורדים בתימן.
צבא ארה"ב הודיע שכוחותיו ביצעו מתקפה נגד 14 טילים של החות'ים שהוטענו לשיגור מתימן, שהיוו איום מיידי על ספינות סחר וחיל הים האמריקני באזור. בחשבון ה-X של פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, נכתב כי "כחלק מהמאמצים הרב-לאומיים להגן על חופש הניווט ולמנוע מתקפות בים האדום, בערך בשעה 23:59 (שעון תימן), כוחות הפיקוד תקפו את הטילים של החות'ים, הנתמכים על ידי איראן, שהוטענו לשיגור. כוחות ארה"ב מימשו את זכותם וחובתם להגן על עצמם. התקיפות האלו לצד פעולות אחרות שבהם נקטנו, יפגעו ביכולת החות'ים להמשיך במתקפות שלהם".
רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי התקיפות "האמריקניות-בריטיות" החלו בחודיידה ולאחר מכן התפשטו לאזורים נוספים בתימן, בהם תעז, דמאר, אל-ביידא וסעדה. מקור מסר לרשת, כי חמישה מחוזות הותקפו בתימן עד כה, וכי מדובר במטרות שהותקפו בעבר. לפי הרשת הלבנונית, במקביל למתרחש בתימן הותקף הבסיס האמריקני "הימו" שבסוריה באמצעות כטב"ם.
ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת" דיווח כי בסיסים של החות'ים הותקפו מהאוויר, בהם גם בסיס ההגנה של המילציה ליד נמל התעופה בחודיידה. גורם צבאי אמריקני אמר לערוץ כי ספינת מלחמה אמריקנית ירתה טילי טומהוק במטרה להרוס טילים ואתרי שיגור.
2 צפייה בגלריה
אחת המטרות של החות'ים שהותקפו
אחת המטרות של החות'ים שהותקפו
ההפצצות האמריקניות-בריטיות בתימן בשבוע שעבר
זו הפעם הרביעית שארה"ב תקופת את החות'ים בתוך פחות משבוע. בכיר אמריקני אמר לרשת הקטארית "אל-ג'זירה" כי הכוחות האמריקנים תקפו את אתרי השיגור באזורים שבהם שולטת המיליציה. "האתרים האלו מהווים איום על ספינות מסחר וספינות הצי האמריקני באזור", אמר הגורם. מקור צבאי חות'י התייחס לתקיפה, והודיע כבעבר: "נמשיך לתקוף ספינות ישראליות או כאלה הפונות לישראל".
דובר המיליציה של החות'ים בתימן הודיע אמש כי המורדים, הפועלים בשליחות תימן, תקפו באמצעות טילים ימיים את הספינה האמריקנית GENCO PICARDY במפרץ עדן שבדרום המדינה. לדבריו, "הספינה נפגעה. הכוחות התימנים לא יהססו לפגוע בכל מי שמהווה איום בים הערבי ובים האדום במסגרת הזכות להגנה על תימן וכתמיכה בפלסטינים". הוא ציין: "הכוחות מדגישים כי התגובה לתוקפנות האמריקנית והבריטית תגיע וכל תקיפה חדשה לא תישאר ללא תגובה".
2 צפייה בגלריה
תימן חות'ים יורים טיל תרגיל ליד הגבול עם סעודיה
תימן חות'ים יורים טיל תרגיל ליד הגבול עם סעודיה
טיל ששיגרו השבוע החות'ים במסגרת מפגן כוח אחרי ההפצצות האמריקניות, השבוע
(צילום: EPA / HOUTHIS MEDIA CENTER HANDOUT)
בהמשך, הודיע פיקוד המרכז של צבא ארה"ב כי החות'ים פגעו באמצעות כטב"ם בספינה בבעלות אמריקנית במפרץ עדן הסמוך לחופי סומליה.
ארה"ב, כאמור, הודיעה אמש כי הכניסה מחדש את המורדים החות'ים לרשימת ארגוני הטרור שלה, בעקבות המתקפות שלהם בים האדום נגד ספינות סחר – בניסיון לשבש את המסחר הבינלאומי ולהטיל "מצור ימי" על ישראל.
"המתקפות הללו מתאימות במדויק להגדרה של טרור", אמר גורם אמריקני לסוכנות הידיעות רויטרס. הכללת החות'ים ברשימה, כך אומרים בוושינגטון, תאפשר להטיל סנקציות נוקשות על מימון בעלי הברית של איראן – ועל העברת אמצעי לחימה אליהם. גורם אמריקני אמר בעילום שם כי אם המתקפות של החות'ים ייפסקו – ארה"ב תשקול להסיר אותם מהרשימה.