4 צפייה בגלריה
הנזק לרכב
הנזק לרכב
הנזק לרכב של בנה של ח"כ סטרוק
(צילום: בטחון בנימין)
בנה של חברת הכנסת אורית סטרוק מהציונות הדתית נפצע הלילה (שלישי) בתאונת דרכים ביחד עם שני ילדיו, פעוט בן שנתיים וילדה בת 4, לאחר שרכבו נפגע מיידוי אבנים בכפר חווארה שבשומרון. הם פונו במצב קל-בינוני לבית החולים שיבא בתל השומר.
4 צפייה בגלריה
הנזק לרכב
הנזק לרכב
(צילום: בטחון בנימין)
על פי עדותו של האב, בן 25, פלסטינים יידו אבנים לעבר רכבו, וכתוצאה מכך הוא איבד שליטה, מה שגרם לתאונה. חה"כ סטרוק, שנסעה לבקר את קרובי משפחתה בבית החולים, מסרה כי "זה ממש נס מה שקרה להם. אני מאוד מודאגת ונסערת, זו ממש רצחנות ורשעות בלתי נסלחת". בטוויטר היא כתבה: "ערבים ניסו לרצוח את הבן והנכדים הקטנים שלי בחווארה!".
צוותי הסהר האדום היו הראשונים לטפל בבני המשפחה, וזמן קצר לאחר מכן הגיעו למקום צוותים של מד"א, שהעניקו להם טיפול רפואי ראשוני ופינו אותם כאמור לבית החולים שיבר בתל השומר.
4 צפייה בגלריה
אורית סטרוק
אורית סטרוק
"ממש נס מה שקרה להם". ח"כ אורית סטרוק
(צילום: יאיר שגיא )
במהלך הלילה התפתחו לא רחוק משם, בקבר יוסף בשכם, עימותים וחילופי אש בין כוחות צה"ל לבין פלסטינים. נער בן 16 בשם רית' יאמין נורה בראשו ונפצע באורח קשה. כעבור זמן קצר דיווחו הפלסטינים כי הוא מת מפצעיו.
מצה"ל נמסר בבוקר כי העימותים פרצו במהלך כניסת מתפללים מתואמת הלילה לקבר יוסף, שרק באפריל האחרון הושחת על ידי מתפרעים פלסטינים. לפי צה"ל במקום התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות מאות פלסטינים, שיידו אבנים וזרקו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות. נמסר כי נשמעו גם קולות ירי באזור. "הלוחמים הגיבו בירי לעבר חשוד שהשליך בקבוק תבערה. זוהתה פגיעה".
בנוסף, דובר צה"ל מסר כי במסגרת פעילות "שובר גלים" לסיכול פיגועים עצרו הלילה כוחות הביטחון שישה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו בין היתר בכפרים חוסאן ובית כחיל ובעיר קלקיליה. בבית כחיל נעצר חשוד אחד והוחרמו עשרות אלפי שקלים שעל פי החשד יועדו לפעילות טרור. בקלקיליה נעצרו שלושה מבוקשים.
4 צפייה בגלריה
השיפוצים בקבר יוסף לאחר ההשחתה
השיפוצים בקבר יוסף לאחר ההשחתה
קבר יוסף, לאחר שהושחת על ידי מתפרעים פלסטינים באפריל האחרון
(צילום: אלישע בן קימון)
מוקדם יותר, גבר כבן 65 נפצע באורח קל במקרה נוסף של יידוי אבנים סמוך לכפר סינגיל שבבנימין. הוא פונה על ידי צוותי מד"א לבית החולים הדסה עין כרם. ברכב עמו הייתה גם ר', שסיפרה ל-ynet: "נסעתי סמוך לכפר על הציר כאשר הכל היה חשוך, ולפתע שמענו בום אדיר על שמשת הרכב. כל הזכוכיות התנפצו לעברנו, לא ראיתי מהיכן זה הגיע וגם לא ראיתי אנשים בצד הדרך. ממש הפתעה גמורה".
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר לאחר אירועי יידוי האבנים הלילה כי "מדינת ישראל לא עומדת במשימה פשוטה וכל יום אנו סופגים אבנים שמטרתן להרוג אותנו. הטיפול הסלחני, מדיניות ההכלה והרצון לשקט מזויף מתנפצים לנו על שמשות הרכבים, פוצעים ומסכנים אותנו. הדרג המדיני החליט לאפשר לזה לקרות במקום לגדוע ביד ברזל את הטרור הזה".
יואב זיתון השתתף בהכנת הכתבה