ארה"ב "מקווה" שאביגיל עידן (4), שנחטפה מכפר עזה ב-7 באוקטובר, תשוחרר היום (א') משבי חמאס ברצועת עזה אחרי 51 ימים. כך אמר היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, ל"פגוש את העיתונות" של חדשות NBC.
2 צפייה בגלריה
משפחת עידן
משפחת עידן
אביגיל עידן
"אנחנו חושבים שכבר עבר זמן", אמר סאליבן. "יש לנו תחושה מי ישוחרר, אבל אני פשוט לא בעמדה לאשר את זה, כי אנחנו רוצים לוודא שהשחרור ייצא לפועל".
אביגיל עידן היא בתו של צלם ynet רועי עידן, שנרצח על ידי מחבלי חמאס יחד עם אשתו סמדר בכפר עזה. שני ילדיהם הגדולים של בני הזוג התחבאו בארון בביתם - וניצלו.
2 צפייה בגלריה
משפחת עידן
משפחת עידן
משפחת עידן. ההורים סמדר ורועי נרצחו

יום הולדתה הרביעי של אביגיל היה בשישי האחרון. כרמל עידן (75), אביו של עידן וסבה של אביגיל, אמר בשבוע שעבר כי הוא מייחל לרגע שבו יוכל לפגוש את נכדתו השלישית: "אני מחזיק מעמד, ב-30 הייתה הפעם הראשונה שנרדמתי. אני רוצה להחזיק עוד קצת מעמד כדי להנציח את הבן שלי. כשאראה את אביגיל - אחבק אותה, זו נכדה שהייתה בגיהינום וחזרה".
"אשת הקשר שלנו מטעם מטה החטופים אמרה שאם יהיה משהו, היא תודיע. וחוץ מזה יבואו אלינו הביתה להודיע", הסביר הסבא. "שלא נהיה ניזונים מהתקשורת". בינתיים הוא מקבל טלפונים והודעות שלא נגמרות. "הנה, יש מוזיאון של טרקטורים. יש תמונה של אביגיל. היא נמצאת בכל מקום. הייתי צריך לדבר בכל מיני עצרות לאורך החודש. הייתה פעם אחת שאמרתי שכאשר אביגיל תחזור היא לא יודעת שהיא יתומה. ונפלתי. אבל זו המציאות. היא לא יודעת. כל הזמן היה צבע אדום ורקטות. ועכשיו היא בעזה עם רעש של טנקים והפצצות".
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס כבר כמה פעמים מאז תחילת המלחמה לאביגיל שמחזיקה באזרחות אמריקנית. בסוף השבוע הוא הביע תקווה שעשרות חטופים יחזרו לישראל בימים הקרובים, והדגיש כי אינו שוכח את אלו שנותרו בינתיים בשבי. "אנחנו ממשיכים במאמצינו, ולא נפסיק עד שנחזיר אותם", אמר ביידן, וציין במיוחד את אביגיל הקטנה.