שר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין אושפז אמש (יום א') בבית חולים ליד וושינגטון הבירה, ובהודעה שפרסם הפנטגון נמסר כי אוסטין בן ה-70 סובל מתסמינים המעידים על בעיה כלשהי המתפתחת בשלפוחית השתן שלו. בהודעה הודגש כי אוסטין ממשיך לתפקד, אבל זהו האשפוז השלישי שלו בחודשיים האחרונים – אחרי פרשת האשפוז שהוסתר לא רק מהציבור אלא מבכירי הממשל – וההודעה צפויה להעלות מחדש תהיות בנוגע לתפקודו של מי שעומד בצמרת מערכת הביטחון האמריקנית.
1 צפייה בגלריה
ארה"ב שר ההגנה לויד אוסטין מסיבת עיתונאים ראשונה מאז ה אשפוז ה מסתורי וה סרטן
ארה"ב שר ההגנה לויד אוסטין מסיבת עיתונאים ראשונה מאז ה אשפוז ה מסתורי וה סרטן
שר ההגנה לויד אוסטין
(צילום: AP / Kevin Wolf)
בהודעת הפנטגון נמסר כי אוסטין נלקח על ידי מאבטחיו לבית החולים הצבאי "וולטר ריד" וכי הפעם עודכנה על כך סגניתו קתלין היקס – שלא עודכנה על האשפוז הקודם בינואר, שנבע אז מסיבוכים אחרי ניתוח בעקבות סרטן הערמונית שאובחן אצלו. אותו אשפוז הוסתר גם מהנשיא ג'ו ביידן ואנשיו, ובהודעה כעת נאמר שהבית הלבן עודכן גם הוא על האשפוז אמש.
בהודעה נמסר כאמור כי אוסטין ממשיך לתפקד ולמלא את חובותיו כשר ההגנה. "סגנית השר ערוכה למלא את תפקידיו וחובותיו של שר ההגנה, אם הדבר יידרש. השר אוסטין נסע לבית החולים עם מערכות תקשורת חסויות ולא-חסויות הדרושות למילוי חובותיו", נמסר. הפנטגון הבטיח להמשיך לעדכן על מצבו של אוסטין.
האשפוז מגיע כאמור אחרי שני ביקורים קודמים של אוסטין בבתי חולים בחודשיים האחרונים: בראשון, ב-22 בדצמבר, הוא עבר ניתוח בעקבות הסרטן שאובחן אצלו, וכמה ימים אחר כך, ב-1 בינואר, הוא אושפז שוב בשל סיבוכים מאותו ניתוח. בארבעת הימים הבאים היה מאושפז שם בלי שאיש בבית הלבן ובקונגרס יידע על כך, וגם כשנודע דבר אשפוזו, עברו ארבעה ימים נוספים עד שהפנטגון הסביר מדוע הוא מאושפז. לפני אשפוזו העביר אוסטין את סמכויותיו לסגניתו היקס, אך לא עדכן אותה מדוע.
הפרשייה גררה ביקורת קשה כלפי אוסטין, שאף זומן לשימוע בנושא בבית הנבחרים. רפובליקנים רבים, בהם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, קראו לפטר אותו. אוסטין התנצל על הסתרת האשפוז, והסביר כי האירוע הרפואי היה "אגרוף בבטן" שטלטל אותו. הוא אמר שהתנצל אישית בפני הנשיא ביידן, והודה: "לא ניהלנו את זה נכון ואני לא ניהלתי את זה נכון. הייתי צריך לעדכן את הנשיא באבחנה שיש לי סרטן. אני מקבל אחריות מלאה על זה. הידיעה שקיבלתי טלטלה אותי. בכנות, האינסטינקט הראשוני שלי היה לשמור את זה פרטי".