המתווכים לעסקת החטופים מקווים שהפסקת האש תהפוך לקבועה או לכל הפחות ממושכת, אך באיגרת לחיילי ומפקדי צה"ל מבהיר הבוקר (ראשון) הרמטכ"ל הרצי הלוי כי מדובר בהפוגה זמנית בלבד. "צה"ל ולוחמיו נלחמים בעוז ושומרים על חיי אנשינו ועל ערכי צה"ל. הצלחנו ליצור תנאים למתווה המדיני לשחרור ראשון של ילדים ואימהות. עם השלמת המהלך נשוב להילחם במלוא הנחישות, להמשך שחרור החטופים ועד לפירוקו של חמאס", כתב.
1 צפייה בגלריה
 הרצי הלוי ללוחמי המילואים ברצועת עזה
 הרצי הלוי ללוחמי המילואים ברצועת עזה
הרמטכ"ל הלוי ברצועת עזה. ארכיון
(צילום: דובר צה״ל)
רב-אלוף הלוי מציין כי את הזמן כעת מנצל הצבא כדי להיערך לשלבים הבאים בלחימה - ומסביר מדוע הכוחות עדיין בשטח הרצועה: "כוחות צה"ל נותרו ערוכים בשטח בהתאם לשיקולים המבצעיים. בימים אלה נתמדק בהגנה, בלמידה, בהעלאת הכשירות ובהכנת התוכניות להמשך. נעשה זאת תוך שמירה על עירנות גבוהה, על משמעת ועל דריכות מבצעית להבטחת שלום כוחותינו. אנו נחושים ונכונים להמשיך בלחימה ככל שיידרש".
הלוי אמר דברים דומים גם אתמול בביקור בטייסת מסוקים באחד מבסיסי חיל האוויר: "זו הפסקת אש שלא הייתה קורית בהסכם הזה אלמלא הלחץ שצה"ל כולו מפעיל. כל אחד תורם את החלק שלו למלחמה". הוא הצהיר כי הלחימה תימשך בתום הפסקת האש: "אנחנו לא מתכוונים, לא רוצים, לא מוכנים לעצור את המאמץ הזה לפני שהבאנו חזרה את כל החטופים, כי באמת כל אחד מהם הוא שלנו, יש לנו חובה מוסרית עליונה להביא אותם חזרה".
הכותרת
איך מטפלים בחטופים ששוחררו?
29:04

הרמטכ"ל התייחס לפעולות צה"ל בזמן הפסקת האש: "את ההפוגה שיש לנו עכשיו אנחנו מנצלים כדי ללמוד, מנצלים כדי להכין טוב יותר את היכולות שלנו וגם כדי קצת לנוח, ואנחנו נחזור מיד בסוף הפסקת האש לתקוף בעזה, לתמרן בעזה, נעשה את זה גם כדי לפרק את חמאס, גם כדי לייצר לחץ גדול מאוד כדי להחזיר כמה שיותר מהר וכמה שיותר חטופים, עד האחרון שבהם, ולפרק את חמאס".
שר הביטחון יואב גלנט נכנס אתמול לרצועת עזה, שם נפגש עם לוחמי חי"ר, שריון, הנדסה וחיל הים וקיים הערכת מצב. "לא נעזוב את עזה עד להשבת כל החטופים. נמצה את ההזדמנות להביא חטופים נוספים, כל משא ומתן לשחרור יהיה תחת אש", אמר גלנט. הוא דיבר על ניצול ההפוגה לטובת הכנות והיערכות לחידוש הפעילות הקרקעית עם מיצוי המתווה להחזרת חטופים, ואישר תוכניות התקפיות נוספות לימים שלאחר הפסקת האש.
גלנט אמר ללוחמים כי לאחר הפסקת אש, המשא ומתן יתנהל כשצה"ל ימשיך עם הלחץ על חמאס: "יש קשר ישיר בין הפעולה שלכם לבין חיסול האויב וגם בין הפעולה שלכם לבין הבאת חטופים, זה התהליך. לוח הזמנים להפוגה הוא קצר, זה לא ייקח שבועות, ייקח ימים - קצת יותר, קצת פחות, כל המשך משא ומתן יעשה תחת אש. כלומר, רוצים להמשיך ולדון על הפעם הבאה - זה יהיה כשהפצצות נופלות והכוחות לוחמים, זה הבסיס".