1 צפייה בגלריה
גד ברזילי באולפן ynet
גד ברזילי באולפן ynet
פרופ' גד ברזילי באולפן ynet
(צילום: אבי מועלם)
פרופ' גד ברזילי, דיקן הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה לשעבר, הלך אתמול (שני) לעולמו בגיל 65. פרופ' ברזילי היה מהמשפטנים הבולטים בארץ, ובמחקריו עסק רבות בקשר שבין משפט ופוליטיקה.
בתפקידו האחרון כיהן כנשיא האגודה הישראלית למדעי המדינה. בין השנים 2019-2016 כיהן כמשנה לרקטור של אוניברסיטת חיפה וראש בית הספר הבינלאומי של האוניברסיטה.
"לכתו בטרם עת של פרופ' גד ברזילי היא מכה גדולה עבורנו. גד היה תמיד קול צלול ורענן, שעסק בצורה חדה ומלאת חמלה בנימיה של החברה הישראלית", אמר נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין.

פרופ' ברזילי היה בעל תואר דוקטור במדעי המדינה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ואת הפוסט דוקטורט שלו השלים באוניברסיטת ייל. לאחר סיום לימודיו עבד במספר משרדים בכירים לעריכת דין, לאחר מכן החליט כי פניו לאקדמיה והחל לכהן כמרצה באוניברסיטת תל אביב, שם מילא מספר תפקידים. בהמשך עבר לאוניברסיטת וושינגטון ואז הצטרף לסגל האקדמי של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה.
לאורך השנים פרסם פרופ' ברזילי מאמרים וספרים רבים ולימד כפרופסור אורח במספר אוניברסיטאות בינלאומיות, בהן אוניברסיטת ייל ואוניברסיטת קליפורניה בברקלי.
דיקן הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה, פרופ' טל ז'רסקי: "גדי היה פעיל ציבור שלא חשש להביע את דעותיו, על אף שהן לא תמיד היו פופולריות, אך כמעט תמיד התבררו כנכונות. אך מעבר לכל אלה גדי היה אדם נפלא, קשוב לקשיי הזולת".