הפרסומאית ואשת העסקים יפית גרינברג, המוכרת בשם ג. יפית, הלכה לעולמה היום (שלישי) בגיל 70. גרינברג, שהייתה חולה בשנים האחרונות בסרטן ובתקופה האחרונה הייתה מאושפזת בבית החולים בילינסון, תובא למנוחות אחר הצהריים בשעה 15:00 בבית העלמין בקריית שאול.
גרינברג נחשבה למעשה לאשת הפרסום שהמציאה את קונספט התוכן השיווקי בעיתונות הכתובה, ברדיו ובטלוויזיה בישראל ועסקה בכך עשרות שנים. היא נולדה בבני-ברק כיפה מימון - הילדה החמישית והאחרונה במשפחה דתית מבני-ברק, בת להורים יוצאי לוב ואיטליה. כבר כנערה בבני עקיבא היא התבלטה בכישורי הניהול שלה כשהתבקשה להשתתף בהקמת הסניף החדש של התנועה בגבעת שמואל הסמוכה.
3 צפייה בגלריה
יפית גרינברג
יפית גרינברג
ג. יפית, השנה
(צילום: דנה קופל)
3 צפייה בגלריה
יפית גרינברג
יפית גרינברג
(צילום: דנה קופל)
היא למדה גאוגרפיה וחינוך מיוחד באוניברסיטת בר אילן ובתחילת דרכה עבדה כאשת שיווק במגזין "להיטון" וכתקציבאית במשרדי פרסום. בהמשך הגתה את הרעיון של כתבות תדמית פרסומיות בעיתונים, תחת השם "ג. יפית" - בתחילה במוסף ‭7"‬ ימים" של "ידיעות אחרונות ואחר כך בעיתונים אחרים. עם עליית ערוץ 2 תרגמה את ההצלחה לפורמט טלוויזיוני, תחת השם "כדאי‭."‬
עם לקוחותיה של גרינברג נמנו כמה חברות מהגדולות בישראל: סנו, הוט, תנובה, שטראוס עלית, ישראכרט, שירותי בריאות כללית, סופר-פארם, טרה ועוד. ב-‭2013‬ היא ניהלה מגעים עם רון לאודר כדי לרכוש את חלקו בערוץ ‭ .10‬ב-2014 ‬עמדה בראש קבוצת משקיעים שרכשה את רשת סטימצקי. לפני שנה רכשה מניות בקבוצת האופנה גולף ובנה אייל, מנכ"ל סטימצקי, מונה לדירקטור ולמשנה ליו"ר קבוצת גולף.
3 צפייה בגלריה
יפית גרינברג
יפית גרינברג
ג. יפית. "המשיכה להסתובב כל יום, לצאת למסעדות ולשדר - אני לא מרימה ידיים"
(צילום: יובל חן)
חברתה ג'ודי ניר מוזס שלום ספדה לה בריאיון באולפן ynet: "היא הייתה חולה כבר הרבה שנים וחשבנו שהיא יצאה מזה. עשתה ניתוח והמשיכה להיאבק, ללכת ולתפקד - אבל כנראה שזה לא הספיק. היא הייתה אישה מאוד חכמה עם המון המון ביטחון עצמי והשבוע ששמעתי פרסומת של סטימצקי בתחילת השבוע וזה לא היה יפית עברה לי צמרמורת בכל הגוף. מאז שהיא קנתה את סטימצקי רק יפית הייתה הפנים והקול של סטימצקי ופתאום זה לא היה היא".
לדבריה, "היא שלטה בעניינים עד השנייה האחרונה. המשיכה להסתובב ולעשות את הסיבובים שלה כל יום בכיכר המדינה ולצאת למסעדות ולנסות לשדר שהיא לא מרימה ידיים".
עו"ד תמי רוה ספדה לה בפייסבוק: "כל כך קיוויתי ביחד עם כל החברות שלה שתצליח להתגבר על המחלה הארורה ותחלים. בני בעלה ואייל בנה טיפלו בה במסירות אין קץ יומם ולילה. אין מספיק מילים להביע את הכאב הנורא. יפית הייתה כה נהדרת, נשמה טובה, דואגת לכולם וחברה נאמנה כל כך. היא תחסר לי מאוד מאוד".