גורמים בנתניה התייחסו לפיצוץ הרכב לפנות בוקר (ראשון) בעיר, ואמרו כי "ניסיון החיסול לא יעבור בשתיקה - תהיה נקמה". בפיצוץ נפצעו באורח קשה ובינוני גבר בן 30 וצעיר בן 24 המקורבים לראש ארגון הפשע ברוך בוקל. גם במשטרה מעריכים כי מדובר בניסיון חיסול שיוביל להסלמה.
1 צפייה בגלריה
זירת פיצוץ הרכב בחניון, סמוך לתחנת הרכבת בנתניה
זירת פיצוץ הרכב בחניון, סמוך לתחנת הרכבת בנתניה
"הפשע בנתניה חוגג, חזרנו לימים של פעם". זירת הפיצוץ
(צילום: דוברות המשטרה)
בשיחה עם ynet אמרו גורמים בנתניה כי ניסיון החיסול הלילה הוא חלק ממלחמת כנופיות על השליטה בעיר. "עד עכשיו היה יחסית שקט אבל היה ברור שזה רק עניין של זמן. ניסיון החיסול היום הוא הסלמה במלחמת הכנופיות וזה לא יעבור בשתיקה", אמרו הגורמים. "בוקל הוא לא אחד שמוותר והוא גם יודע שאם לא תהיה נקמה המעמד שלו בעיר ייפגע".
הפיצוץ התרחש לפנות בוקר בחניון ברחוב דרך הרכבת המוביל לתחנת הרכבת, וצוות מד"א פינה את שני הפצועים לבית החולים לניאדו בעיר. שוטרי תחנת נתניה שהגיעו למקום הפיצוץ איתרו שרידים של נשק שנמצא ברכב שבו היו שני הפצועים. לפי המשטרה, חבלן בחן את שרידי הנשק וסרק את האזור. החשד הוא כי הרקע לאירוע פלילי, ונבדק אם אכן מדובר בניסיון חיסול במסגרת מלחמת כנופיות בעיר.
גורם אחר בעיר אמר כי "בטוח שעכשיו יש הרבה עבריינים שמשתייכים לכנופיות שמפחדים יותר. ברוך חי במבצר בשכונת ותיקים ועבריינים מחפשים הזדמנות לפגוע בו. אם הגיעו למקורבים שלו - יכולים בסוף להגיע גם אליו, אלא אם הוא יגיע אליהם קודם. הפשע בנתניה חוגג, חזרנו לימים של פעם".
בנתניה פועלים שלושה ארגוני פשיעה מוכרים, ארגונו של בוקל וכן ארגוני הפשע מסיקה וזוארץ. בוקל שוחרר מהכלא בספטמבר האחרון ובעבר ניצל משלושה נסיונות חיסול - שניים מהם באמצעות מטעני חבלה שהתפוצצו ברכבו. במקרה הראשון הוא לא נכח ברכב ואחד מאנשיו שנהג בו נהרג. במקרה השני התפוצץ מטען חבלה ברכבו בזמן ששהה בראשון לציון והוא איבד את רגלו. בניסיון החיסול הנוסף ניסו לירות בבוקל ברחוב, אך עקב מעצור הוא ניצל.