הרשויות במדינת וירג'יניה בארה"ב הודיעו הערב (יום ב') על מעצרו של סטודנט בן 22 החשוד ברצח של שלושה סטודנטים אחרים, ב"אוניברסיטת וירג'יניה" שבעיר שרלוטסוויל.
החשוד, כריסטופר דרנל-ג'ונס, ירה למוות בשלושה שחקנים בנבחרת הפוטבול של האוניברסיטה ופצע שני סטודנטים נוספים. הוא נמלט מהקמפוס אחרי הירי ובמשך שעות הוגדר "חמוש ומסוכן".
4 צפייה בגלריה
ירי ב אוטובוס ב אוניברסיטת וירג'יניה שחקני פוטבול נרצחו
ירי ב אוטובוס ב אוניברסיטת וירג'יניה שחקני פוטבול נרצחו
אזור הירי בווירג'יניה. החמוש פתח באש באוטובוס שחזר לקמפוס
(צילום: AP )
הירי היה אתמול ב-22:30 שעון מקומי, בחניון של האוניברסיטה שבה לומדים 25,000 סטודנטים. דרנל-ג'ונס פתח באש באוטובוס שהיה מלא בסטודנטים שחזרו לקמפוס מביקור בוושינגטון, שם צפו בהצגה. דקות אחרי הירי קראו הרשויות לסטודנטים ולצוות בקמפוס להסתתר ולתפוס מחסה.
נשיא האוניברסיטה, ג'ים ראיין, אמר שהנרצחים הם דווין צ'נדלר, לאבל דיוויס וד'שון פרי. צ'נדלר ופרי מתו במקום, ודיוויס מת מפצעיו בבית החולים. אחד מהפצועים שנורו אושפז במצב קשה.
ג'ונס היה בנבחרת הפוטבול של האוניברסיטה ב-2018. הרקע לאירוע הירי עדיין נמצא בחקירה.
בספטמבר 2022 התקבל דיווח על ג'ונס במשרד שאחראי על בדיקת איומים אפשריים שנשקפים לאוניברסיטה. בדיווח נאמר שג'ונס סיפר לאדם שלא קשור לאוניברסיטה שהוא רכש אקדח, אך לא השמיע שום איום. במהלך החקירה אותו אדם סיפר שהוא מעולם לא ראה את האקדח. גם השותף שהתגורר עם ג'ונס סיפר שלא ראה את הנשק המדובר. בהמשך החקירה נסגרה.
ב-2007 התרחש טבח באוניברסיטת "וירג'יניה טק" שבו סטודנט בן 23 רצח 32 סטודנטים ואנשי סגל, ושם קץ לחייו. אחרי אירוע הירי האחרון אמר הסנאטור הדמוקרטי טים קיין, שמייצג את וירג'יניה בסנאט, כי "הלב נשבר כששומעים על קהילה אחרת בווירג'יניה שנהרסת בגלל אלימות הנשק".
במקביל לירי בווירג'יניה דווח על סטודנטים שנמצאו ללא רוח חיים במדינת איידהו, במרחק יותר מ-3,000 ק"מ מווירג'יניה. המשטרה חוקרת את מותם של ארבעה סטודנטים שהתגלו מתים בבית בעיירה מוסקו (Moscow, כמו שמה של עיר הבירה הרוסית) - בקרבת הקמפוס של "אוניברסיטת איידהו". נבדקת אפשרות שהארבעה נרצחו.