סיוט בבית העלמין: בני משפחתה של תושבת קריית גת שהלכה לעולמה בסוף השבוע שעבר, נדהמו היום (חמישי) לגלות כי גופתה הועברה ללא ידיעתם מיד לאחר ההלוויה למקום אחר בבית העלמין בעיר. "זה מחדל מזעזע", אמרו במשפחה. מנהלת בית העלמין התנצלה ואמרה לקרובי המנוחה בשיחה מוקלטת (בפתח הכתבה) שהגיעה לידי ynet: "זו טעות אנוש".
סמיין אברה, בת העדה האתיופית, נפטרה ביום שישי שעבר בגיל 87. עם תום השבעה, ביקשו בני המשפחה לעלות הבוקר לקברה - אולם עם הגעתם לבית העלמין הם הבחינו שהקבר שבו היא נטמנה כוסה בעפר ושנעלמו משטחו נרות זיכרון, פרחים והשלט שהונח במקום עם פרטיה של המנוחה.
בני המשפחה החלו לברר מה בדיוק אירע, ואז נודע להם כי אנשי חברה קדישא טעו בזיהוי חלקת הקבר המיועדת לאברה - וטמנו את גופתה בחלקה שכבר נרכשה על-ידי אישה אחרת. בהמשך גילו קרוביה של המנוחה שגופתה הוצאה מהקבר שבו היא נטמנה והועברה ללא ידיעתם לקבר אחר בבית העלמין.
1 צפייה בגלריה
הקבר
הקבר
מימין: הקבר המקורי. משמאל: הקבר שאליו הועברה המנוחה
"מה שקרה זה שנתנו לחופרים מיקום אחר, לקבר ששייך למישהי", אמרה מנהלת בית העלמין לקרוביה של אברה. "מבחינה הלכתית לא הייתה בעיה להעביר אותה. בדקנו את זה עם רבנים, זו הייתה טעות של החופרים. הרב אמר 'עדיף להוציא אותה ולהעביר אותה כאן ועכשיו, ולא לעדכן את המשפחה כדי לא לצער אותם'. זו טעות אנוש".
יצחק טשגר, הנכד של המנוחה, אמר בתגובה להעברת גופת סבתו לקבר אחר: "הגשנו תלונה במשטרה, זה מחדל מזעזע. פשוט זלזלו בנו, הם חשבו שלא נבחין בטעות שלהם. עכשיו אנחנו מקבלים את כל האישורים, כי אנחנו רוצים לפתוח את הקבר ולזהות שוב את הגופה. אנחנו לא סומכים עליהם".
הנהלת בית העלמין בקריית גת מסרה בתגובה: "אנחנו בקשר עם המשפחה ופותרים את הבעיה".