ליאת בן ארי, התובעת הראשית במשפט נתניהו והמשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, צפויה בזמן הקרוב להגיש תלונה במשטרה כנגד שתי נשים שלפי הנטען איימו עליה וגידפו אותה בסניף "ויקטורי" באזור המרכז. השתיים, כך נטען, הטיחו בה איומים מילוליים חריגים.
1 צפייה בגלריה
ליאת בן ארי
ליאת בן ארי
ליאת בן ארי, ארכיון
(צילום: מוטי קמחי)
מהפרקליטות נמסר בתגובה: "פרקליט המדינה רואה בחומרה רבה את תקיפתה המילולית של המשנה לפרקליט המדינה ליאת בן ארי, והשמעת האיומים כלפיה, על רקע תפקידה ועבודתה. פרקליט המדינה שוחח עם בן ארי, חיזק אותה והעניק לה גיבוי מלא להמשך עבודתה המקצועית".
עוד מסרה הפרקליטות: "אלימות מילולית או פיזית נגד עובדי ועובדות ציבור, על רקע עבודתם, היא חמורה מאין כמותה ואין לקבלה במדינה דמוקרטית. מקרים כגון אלה לא ירפו את ידי הפרקליטות מלהמשיך בעשייה המקצועית".
אין זו הפעם הראשונה שבן ארי מוצאת עצמה מתמודדת מול אזרחים זועמים בשל תפקידה הרגיש במשפט נתניהו. ב-2022 בית משפט השלום בתל אביב קיבל את בקשתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, והוציא צו למניעת הטרדה מאיימת נגד אורלי לב - פעילת ליכוד שהרבתה להתבטא נגד בן ארי באותם ימים.

בן ארי העידה אז: "אני עובדת ציבור, לא נבחרת ציבור. אני סופגת הרבה אש ברשתות, אבל אנחנו כאן כי נחצה קו אדום - לגעת בבני משפחה זה קו הגנה, שצריך להיות ברור שאי אפשר לנהוג ככה". בן ארי סיפרה באותו דיון כי אנשים חיכו לבנה מחוץ לבית, וכי הם היו צריכים להבריח אותו. "אין סיבה בעולם שבני החייל ייתן הסברים למפקדיו, ולמה אומרים שהוא מרביץ לשוטרים. לב החליטה על דעת עצמה שבני הרביץ לשוטר, ללא ראיות".
בן ארי הוסיפה אז: "עברנו לפני שנתיים גיהינום. אדם שעמד מחוץ לבית חיכה 24 שעות ביממה לבני, העלו רחפנים מעל הבית, הוגשו תלונות נגדו. בני בכלל לא היה אז בבית, אלא בטיול בצפון. עדיין זה לא שכנע את הגברת לב שזה לא הוא. הדבר היחידי שהוא אשם בו זה שהוא הבן שלי. בזה אני אשמה".
רמי בן יהודה, פעיל ליכוד, הואשם בעבר באיומים על בן ארי ועל בנה - וב-3 באוקטובר אשתקד מחק בית משפט השלום בירושלים מחק את האישום נגדו. "סברתי שכתב האישום בנוסחו אינו מגלה עבירה, וכי מוטב היה לולא היה מוגש כלל", קבע אז השופט, שהסביר את עמדתו "נוכח הרגישות הטבעית העולה מהתבטאויות שבעיקרן ובמהותן הן פוליטיות".