הפרקליטות הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד רחל גריידי, בת 52 ומורה בבית ספר בפתח תקווה. גריידי, תושבת מעלה אפרים, הואשמה בזיוף, קבלת דבר במרמה ובשימוש במסמך מזויף. לפי כתב האישום, גריידי הוציאה במרמה כספים מהורי תלמידיה במספר הזדמנויות שונות.
1 צפייה בגלריה
"ביקשה תמונות של תלמידה בבית החולים והציגה אותו כחולה סרטן". אילוסטרציה
"ביקשה תמונות של תלמידה בבית החולים והציגה אותו כחולה סרטן". אילוסטרציה
"ביקשה תמונות של תלמידה בבית החולים והציגה אותו כחולה סרטן". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לפי האישום הראשון, בתה של גריידי, ר', עברה פרוצדורה רפואית בתאילנד. גריידי פנתה למכרה, רופא מבית החולים בילינסון, על מנת שזה יערוך עבורה מכתב שבו יצוין כי בתה זקוקה לניתוח בישראל. אותו רופא עיין בתיק הרפואי של בתה של גריידי, ואמר לה כי אין כל צורך שבתה תעבור ניתוח בישראל. הנאשמת המשיכה לנסות להוציא מהרופא מכתב המלצה, על מנת להציג מצג שווא וכך לגייס סכומי כסף גבוהים, אך הוא עמד בסירובו וחתם על מסמך לפיה ר' אינה זקוקה לניתוח בישראל. בכתב האישום נטען כי היא או גורם מטעמה זייף את מכתב הרופא, כך שישתמע כאילו היא זקוקה לניתוח נוסף בישראל. לצורך מצג השווא, כך נטען, גריידי ערכה הודעת ווטסאפ כוזבת לגיוס תרומות: "הבת שלי צריכה לעבור ניתוח קשה מאוד, היא בקושי מתפקדת וקשה לה מאוד". כל זאת, ללא ידיעת או אישור בתה.
באישום נטען כי גריידי ניצלה את היותה מורה לתלמידים והפיצה את מצג השווא בקרב הורי תלמידיה, ובפני מכרים שונים בוואטסאפ. גריידי פנתה להורים גם באופן אישי, ומחלקם הצליחה להוציא סכומי כסף גבוהים תוך כדי שהיא בוכה בפניהם. באחד המקרים "נתרמו" לגריידי 30 אלף שקלים. במקרה אחר נתרמו עשרת אלפים שקלים, וגם סכומים נמוכים יותר של כמה מאות שקלים.
ארבעה חודשים מאוחר יותר, בחודש ספטמבר 2020, נודע לרחל כי ל', ילד בן 9, שלמד בכיתתה, אושפז וקיבל טיפול רפואי עקב דלקת בקיבה. גם את המקרה הזה, כך על פי האישום, ניצלה גריידי. "הנאשמת החליטה לרקום 'תרגיל עוקץ' נוסף, באמצעותו תקבל במרמה כספים תוך יצירת מצג שווא לפיו ל' חולה בסרטן", נכתב בכתב האישום. למעשה, שוב הציגה גריידי מצג שווא ולפיו החלה במסע של "תרומת כספים" לתלמיד שלה, שהציגה כחולה סרטן. גריידי פנתה לאימו של ל' בעת ששהה בבית החולים, וביקשה ממנה כי תשלח לה תמונות שלו. גריידי השתמשה בוואטסאפ, הפיצה את תמונתו של ל' וכתבה כך: "יש לי בקשה אישית אליך. יש לי תלמיד שגילו לו סרטן בכבד. ילד בן 9, הוא צריך לעבור ניתוח קשה וחלקו פרטי. המשפחה לא מצליחה לגייס את כל הכסף. בבקשה ממך - כל סכום שתוכל לתת יתקבל באהבה ובשמחה". כל זאת ללא ידיעת הוריו של ל'.