350 אלף סטודנטים פתחו שלשום (יום א') את שנת הלימודים האקדמית, ובהם גם ירדן הוך, בן 12 מרמת גן. ירדן לומד בכיתה ח' במסלול מחוננים בבית הספר היסודי הלל בעיר מגוריו, והשנה החל ללמוד במקביל לתואר ראשון במתמטיקה באוניברסיטת בר אילן.
2 צפייה בגלריה
 ירדן הוך בן ה- 12 לומד לתואר ראשון במתמטיקה
 ירדן הוך בן ה- 12 לומד לתואר ראשון במתמטיקה
"אני נהנה ללמוד באוניברסיטה". ירדן הוך
(צילום: יעקב הוך)
בקיץ האחרון למד ירדן שני קורסים אקדמיים במתמטיקה. אחרי שקיבל בשניהם ציון 100, התקבל כתלמיד מן המניין. הסטודנטים בקמפוס הופתעו מגילו הצעיר של ירדן, שסיפר שמתמטיקה הוא המקצוע האהוב עליו.
"התרגשתי ביום הראשון באוניברסיטה ואני שמח מאוד שאני יכול ללמוד ולהתקדם. ללמוד עם מבוגרים לא מפריע לי בכלל. אני מאוד אוהב ללמוד מתמטיקה, אני נהנה ללמוד באוניברסיטה", אמר ירדן. לדבריו, למרות הלמידה האינטנסיבית והתרגולים, יש לו זמן גם להיפגש עם חברים לפחות פעם אחת בשבוע. "כשאגדל אני רוצה להיות מדען או מתמטיקאי", הוא אמר.
אביו של ירדן, יעקב, הוא ד"ר למתמטיקה ומדעי המחשב ואימו, הילה, בעלת תואר שני במדעי המחשב. שניהם עובדים בהייטק. כבר כשהיה בן שלוש זיהו ההורים שבנם סקרן ובעל יכולות למידה יוצאות דופן.
2 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: פרופסור עוזי וישנה, ירדן הוך, פרופ אריה צבן
מימין לשמאל: פרופסור עוזי וישנה, ירדן הוך, פרופ אריה צבן
"צפוי לו עתיד מזהיר". פרופ' וישנה (מימין), ירדן ופרופ' צבן
(צילום: אוניברסיטת בר אילן)
"מגיל מאוד צעיר ירדן היה מתקדם לגילו", סיפר האב. "אמנם ירדן הוא הבן הבכור שלנו, אבל אי אפשר היה לפספס את זה. הוא התחיל לקרוא בגיל שלוש ובגיל ארבע קרא באופן שוטף. בגיל חמש התחיל לקרוא ספרים של בני נוער, בעיקר בתחום המדעים". לדבריו, ירדן גילה עניין רב גם במתמטיקה ובגיל חמש לימד אותו גיאומטריה. "נדהמתי כשירדן מצא אי-דיוק בהוכחה שלי כפי הנדרש ממתמטיקאים", אמר האב. "בהמשך הוא התעניין גם בביולוגיה ובכימיה".
מכיתה ב' ועד כיתה ד' ירדן קיבל אישור להמשיך ללמוד מתמטיקה בנפרד מהכיתה, משום שהוא היה ברמה הרבה יותר מתקדמת. בכיתה ה' למד בתוכנית מיוחדת למצטיינים במתמטיקה בבר אילן וקיבל 100 בבגרות בחמש יחידות במתמטיקה.
ירדן זכה לכבוד כאשר נשיא האוניברסיטה, פרופ' אריה צבן, ודיקן מדעים מדויקים, פרופ' עוז וישנה, פגשו אותו ואחלו לו הצלחה. "אני שמח לפגוש פה בקמפוס ושלא באמצעות הזום את הסטודנטים הצעירים שלנו וגם את הבוגרים יותר", אמר פרופ' צבן. "ירדן הוא חלק מקבוצה הולכת וגדלה של צעירים שהמתמטיקה והמצוינות המדעית היא חלק מהם כבר מגיל צעיר. אני צופה לו עתיד מזהיר פה בקמפוס".
פורסם לראשונה: 22:09, 11.10.21