שידל עשרות נשים לעסוק בזנות, תוך מרמה וניצול מצוקה כלכלית: בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שלישי) 11 שנות מאסר על יצחק שריפי, תושב ירושלים בן 58, שהורשע בביצוע עבירות חמורות ב-30 נשים. על שריפי, ששידל את קורבנותיו לזנות ולקיים יחסי מין עימו תוך רמייה וניצול, נגזרו גם מאסר על תנאי למשך שלוש שנים מהיום שבו ישוחרר מהכלא ופיצוי בסך 40 אלף שקל לשלוש מכלל נפגעות העבירה.
פרקליטות מחוז ירושלים הגישה את כתב האישום לפני כשנתיים באמצעות עורכות הדין מיכל אזולאי מרציאנו ויפעת פנחסי נבו, שביקשו להשית על שריפי 18 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פיצויים למתלוננות וקנס כספי. במסגרת הטיעונים לעונש הפרקליטות הדגישה את חומרת הפגיעה בעשרות נשים ואת הנזק הרב שנגרם להן, ואמרה כי "שריפי הודה ב-30 אישומים שמאחורי כל אחד מהם סיפור של אישה, של אמא - שהיא עולם ומלואו.
1 צפייה בגלריה
המתלוננות נגד יצחק שריפי בבית המשפט
המתלוננות נגד יצחק שריפי בבית המשפט
המתלוננות נגד שריפי עם התובעת
(צילום: שלו שלום)
"השליחות שלו בחיים הייתה לאתר נשים במצוקה, לרמות אותן באופן מכוער ולפגוע בהן קשות", הוסיפו בפרקליטות במהלך שלב הטיעונים לעונש. "במשך עשור וכמו מכונה משומנת שלא יודעת שובע, הוא המשיך ופעל באינטנסיביות ללא הפסקה כדי לספק את תאוותיו ודחפיו המיניים".
שריפי הורשע כי במשך כמה שנים פנה, תוך שימוש בזהויות בדויות, ל-30 נשים, רובן חד-הוריות במצב כלכלי קשה, קיבל מהן במרמה תמונות אינטימיות שלהן, נפגש איתן וקיים עימן יחסי מין - תוך הצגת מצגי שווא ומתן הבטחות כוזבות.
שריפי ניצל את מצוקתן הכלכלית של אותן נשים והציג עצמו ברשת כבעלת "משרד" המתווך "ספונסרים", גברים בעלי יכולת כלכלית, לנשים בעלות קשיים כלכליים. באמצעות הדמות הפיקטיבית שיצר, הוא הציע להן להיפגש עם גבר עשיר ולקיים עימו כמה מפגשים מיניים תמורת תשלום כספי. כחלק מההצעה על הנשים היה להשלים את כמות המפגשים המוסכמת, ורק לאחר מכן הן יקבלו את התשלום.
בפועל, שריפי היה האדם שנפגש עם אותן הנשים, ביודעו שלא ישלם להן את התמורה המוסכמת עבור המפגשים. בנוסף, הוא הציע להן, באמצעות דמויות פיקטיביות, להיפגש עם גברים נוספים תמורת תשלום. שריפי הנחה את חבריו לפנות לנשים, כביכול בתיווך הדמויות הפיקטיביות, ולתאם איתן מפגשים.
בנוסף, שריפי שלח להן תמונות אינטימיות של נשים שונות שאליהן התחזה, כחלק ממצגי השווא שהציג להן על מנת לרכוש את אמונן, ולפתות אותן לשלוח לו תמונות אינטימיות של עצמן. בעקבות מצגי השווא ובשל מצוקתן הכלכלית הקשה, הנשים שלחו לשריפי תמונות אינטימיות של עצמן - אותן הוא שלח תחת זהות בדויה לנשים אחרות ולגברים שונים.