השאירו שלט שהם נוסעים להפגנה בירושלים, ומצאו הבוקר על דלת העסק פתק מאיים עם סמל תנועת "כך": בני הזוג הזוג יקי וישראלה ברוש הזדעזעו למצוא הבוקר (ג') בפתח דלת בית הקפה שבבעלותם בכפר סבא, את סמל תנועת הימין הקיצוני שייסד הרב מאיר כהנא, יחד עם מסר מאיים שלא לקנות אצלם: "מי שמפגין בירושלים נגד הממשלה לא קונים אצלו".
2 צפייה בגלריה
האנשים בבבית הקפה לאחר השארת השלט המאיים
האנשים בבבית הקפה לאחר השארת השלט המאיים
"מזעזע, מאבדים את הדמוקרטיה". בני הזוג ישראלה ויקי ברוש, היום
(צילום: יאיר שגיא)
2 צפייה בגלריה
האנשים בבבית הקפה לאחר השארת השלט המאיים
האנשים בבבית הקפה לאחר השארת השלט המאיים
יקי ברוש עם הפתק שהשאיר (משמאל) והפתק שנתלה בפתח בית הקפה
(צילום: יאיר שגיא)
"כבר עשור שאני ואשתי ישראלה מנהלים כאן ליד בית המשפט בית קפה, ואתמול השארנו פתק שהעסק יהיה סגור כי נסענו להפגין בירושלים", סיפר יקי ברוש בן ה-77. "הבוקר, כששבנו לבית הקפה, מצאנו מעטפה עם סמל 'כך', ופתק שכתוב בו 'מי שמפגין בירושלים לא קונים אצלו'. אני מזועזע. אני לא חושש או מפחד, אבל כואב את מצבה של המדינה. אנחנו מאבדים את הדמוקרטיה. ככה למחות נגדנו ולאיים?". על התמיכה שקיבל מהתושבים לאחר האירוע אמר: "מדהים, מחמם את הלב ומרגש".
לקוחות רבים, ששמעו על התקרית בבית הקפה שמוכר היטב בעיר, הגיעו לחזק הבוקר את הזוג, והביעו זעזוע רב. אסף כץ, אחד מאותם הלקוחות שהגיעו לתמוך, אמר כי "בני הזוג עולים לירושלים ומקבלים מכתב מאיים ממישהו מתנועת כהנא. זה הגיוני במדינה שלנו? לאן הגענו? נביע תמיכה ונסייע להם, ואם מישהו חלילה יפגע בבית הקפה הזה, אנחנו נגיע לסייע ולשפץ פה הכול".
גם הלקוחה כרמי רותם הביעה זעזוע: "איך דבר כזה קורה אצלנו בכפר סבא? זה מטורף שככה יאיימו על אנשים שסך הכול יצאו למחות בעד הדמוקרטיה". שלומית לידור ורותי לאפור, גם הן לקוחות בבית הקפה, אמרו: "זה מפחיד מאוד ומדאיג. מזכיר את ימי הבדולח. לאיים על אנשים שהלכו להפגין? לאן הגענו".