בריאיון לאולפן ynet, סרן נדב סרלין, מ"פ בסיירת גבעתי, סיפר היום (חמישי) על המבצע שהתרחש באזור שכם במהלך יום הכיפורים, שבמהלכו כוחות הביטחון עצרו את סלמאן עמראן, מבוקש החבר בארגון "גוב האריות" החשוד במעורבות בביצוע פיגוע הירי לעבר אוטובוס ומונית ישראליים סמוך לשכם.
סרן סרלין תיאר: "נכנסו לאזור כדי לתפוס את המחבל שביצע פיגוע ביום ראשון בחווארה. הוא התבצר בבית וביצע ירי לעבר הכוחות, ובעצם בזמן הזה שאנחנו גורמים לו לצאת, הגיעו לאזור הרבה מאוד מחבלים נוספים ופתחו בירי מסיבי עלינו. הרגנו מחבל נוסף שם, ואחרי כמה שעות טובות המבוקש יצא מהבית והצלחנו לתפוס אותו". סרלין ציין כי "לאחר שמתבצע פיגוע אז סגירת המעגל היא די מהירה".
2 צפייה בגלריה
תיעוד: עימותים ליד שכם בזמן המצור על המחבל סלמאן עמראן
תיעוד: עימותים ליד שכם בזמן המצור על המחבל סלמאן עמראן
זירת העימותים ליד שכם
2 צפייה בגלריה
הנשק ששימש את המחבל
הנשק ששימש את המחבל
הנשק ששימש את המחבל
(צילום: דובר צה"ל ודוברות שב"כ)
- כנראה שלא מצפים שצה"ל יפעל ביום כיפור, אתם מרגישים התחממות בשטח? "אנחנו מרגישים הרבה עומס, אבל אנחנו פה כדי שכל אזרחי מדינת ישראל יוכלו לנוח, להרגיש חופשיים וליהנות מכל מה שיש למדינה להציע במהלך החגים. אז כן, יש אולי איזושהי התחממות ואנחנו עובדים כמה שיותר כדי לסיים אותה מהר".
- דווח שהיו באזור עיתונאים, אנשי תקשורת בתוך חילופי האש – הם הוזהרו לזוז משם? "גם אני שמעתי את הדיווחים האלה, אך אני אישית לא זיהיתי עיתונאים. כשיש אירוע כזה מדובר על כמה שעות טובות של ירי מסיבי - אלפי כדורים נורים לעברנו. לכן זה לא כל כך הגיוני שאנשים יישארו שם במרחב. אנחנו יורים רק לעבר מקורות הירי, בעצם פוגעים אך ורק במחבלים".
- תוכל להגיב על דוח מבקר המדינה, שקבע שהבסיסים ביהודה ושומרון לא מוכנים להמשך הלחימה? "אני יכול לומר רק על היחידה שלי בסיירת גבעתי, אנחנו מוכנים להכול, ואנחנו נסגור כמה שצריך כדי לתת לאנשים את הזכות להנות בחג ובעצם זה מה שאנחנו עושים. סוגרים טיפה יותר סד"כ שנשאר פה, כדי באמת שהאזרחים יוכלו להנות מהחג ומשגרה כמו שצריך".