כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד גבר בשנות ה-40 לחייו, שהמשטרה מכנה "אדם מוכר בחברה החרדית" - בגין שורת עבירות מין קשות שביצע באשתו ובשתיים מילדותיו, ובתקיפת שאר ילדיו. הוא מואשם בין היתר במעשה סדום, אינוס, מעשה מגונה בכוח, איומים, אינוס קטינה בת משפחה ומעשים מגונים בקטינה בת משפחה, כליאת שווא והאזנת סתר.
2 צפייה בגלריה
אילוס אונס התעללות ילד ילדה ילדים אונס/התעללות
אילוס אונס התעללות ילד ילדה ילדים אונס/התעללות
ארכיון
(צילום: shutterstock)
הפרשה החלה בינואר האחרון, כשחוקרי מחלק משפחה במשטרה קיבלו דיווח מהמסגרת שבה שהתה אחת מילדותיו על חשד לפגיעה מינית שחוותה, לכאורה, מידי אביה. בהמשך נחשד כי הוא נהג לפגוע גם באשתו ובילדה נוספת, ושאף היכה את שאר ילדיו.
"בשלב זה ניסינו לתאם עם הקורבן, שהייתה במסגרת סגורה, עדות שתפרט מה קורה", אמר ל-ynet רס”ל יעקב מאיר, חוקר וראש צוות מעצרים במחלקה. "אחרי תקופה היא הגיעה לתחנה, והבנו שהיקף העבירות הוא חמור מאוד ומצריך את מעצרו של החשוד. הוצאנו צו מעצר נגד החשוד, ובמקביל גבינו עדויות מבני משפחה נוספים והבנו שההיקף הוא היקף שלא הכרנו אף פעם במחלק פה. המעשים שהחשוד ביצע כללו את כל סוגי העבירות שמטופלים במחלק שלנו. מדובר בהיקף עצום של עבירות. אני קרוב לארבע שנים חוקר בתחנה ולא זוכר דבר כזה".
כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כולל ארבעה אישומים שמגוללים מספר רב של אירועים. לפי האישום, בהזדמנויות רבות תקף הנאשם את כל ילדיו הקטנים בכך שצבט בחוזקה בלחייהם או באף, היכה אותם בישבנם, החזיק בחוזקה בידיהם וגרם להם לבכי. מהאישום עולה כי הוא גם היכה את אשתו פעמים רבות.
בכמה הזדמנויות, לפי כתב האישום, בזמן שצפו הנאשם ואשתו בכתבות חדשות בטלוויזיה אודות רצח נשים על ידי בני זוגן, הוא הטיל עליה אימה בכך שאמר לה בכוונה להפחידה: "בטח עצבנה אותו, בטח זה מגיע לה". במקרה אחר, לאחר שאשתו של אחיו עזבה אותו, אמר הנאשם למתלוננת כי "אני במקומו הייתי חותך לה את הפנים" - בכוונה להפחידה או להקניטה, לפי האישום.
2 צפייה בגלריה
רס"ל יעקב מאיר
רס"ל יעקב מאיר
רס"ל יעקב מאיר. "אני קרוב לארבע שנים חוקר בתחנה ולא זוכר דבר כזה"
במקרה אחר, בשנת 2019, הנאשם אמר למתלוננת לפתוח את פיה וטפטף על לשונה כמה טיפות של חומר מסוכן שטיבו אינו ידוע עד היום, כשהוא אומר לה שמדובר בשמן קנאביס. כעבור כשעה חשה אשתו ברע ואמרה זאת לנאשם, והוא הוביל אותה לחדר השינה, הפשיט אותה, ביצע בה מעשה סדום בניגוד לרצונה בעודה בוכה - ובהמשך ובעל אותה ללא הסכמתה כשהיא בערפול חושים.
החשוד מכחיש את כל מה שמיוחס לו. "מסתבר שמדובר בחשוד מתוחכם מאוד, אדם שהגיע מוכן לחקירה שלו", אמר רס"ל מאיר. "הוא מסר גרסה והטיל אחריות על גורמים שונים שאינם קשורים לחקירה, טוען שזה עלילת שווא ושכל מיני גורמים עשו יד אחת נגדו". ככל שהתקדמה החקירה, התגלה עומק הפרשה המחרידה. "בוצעו עבירות כלפי אשתו, ילדים וילדות אחרים, ויש דברים שאפילו יש עליהם התיישנות כולל אלימות קשה. הוא נהג להקליט, להשפיל ולהיות במעקב אחרי הילדים והאישה. אלו דברים שלא נתקלנו בהם בעבר", הוסיף רס"ל מאיר.
על העבודה כחוקר חרדי שמתעסק עם הקהילה שממנה הוא מגיע, אמר רס"ל יעקב מאיר: "אני חוקר חרדי והתגייסתי למשטרה תחילה בשירות לאומי, והשאר היסטוריה. אני מבין את השפה, את הדינמיקה בין האנשים ואת הרגישות, ויש לזה הרבה השפעה על התיקים שמתנהלים. למגזר החרדי יש קוד אתי מאוד מסוים, לא כל אחד יכול להבין אותו, ואני כחוקר חרדי מבין את הניאונסים הקטנים, למרות העבודה של העסקנים והרבנים".
ממרכז הסיוע מגן המלווה את המתלוננות נמסר: "אנחנו מודים למשטרה על חקירה יסודית ומסורה. ההחלטה של פרקליטות מחוז תל אביב להגיש היום כתב אישום היא צעד חשוב בהגנה על נפגעות ונפגעים של פגיעות חמורות בתוך המשפחה. אנחנו מקווים שכתב האישום הנוקב והדרישה לצדק תשלח מסר לנפגעים ולנפגעות לבוא ולבקש עזרה. אנו מודים לנפגעות האמיצות שאזרו כוחות אדירים והתלוננו ומבטיחים להן להמשיך וללוות אותן עד להוצאת הצדק לאור".