חילופי דברים קשים בישיבת הממשלה: שר הכלכלה ניר ברקת תקף היום (ראשון) את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנושא ההתנהלות הביטחונית בגבול הצפון. "קבינט המלחמה שלך מורכב מאנשי הקונספציה שעדיין תקועים ב-6 באוקטובר", הטיח ברקת, "הציבור מאוד מוטרד מההתנהלות בצפון. יש תחושה שהפעולות נגזרות מהקונספציה - מאוד דומה ל'סבבים' שאירעו בדרום לפני 7 באוקטובר".
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וניר ברקת
בנימין נתניהו וניר ברקת
בנימין נתניהו וניר ברקת
(צילום: שלו שלום, נחום סגל)
נתניהו השיב לדברים ואמר: "שום קונספציה. אנחנו תוקפים הרבה יותר ממה שחושבים". ברקת המשיך וקרא: "תתעוררו כבר מ-6 באוקטובר. בצפון אנחנו צריכים להציב יעד של הסרת האיום - פשוט מאוד". לדבריו, "האיראנים קיבלו אחריות על השבת השחורה ואנחנו עברנו הלאה כאילו דבר לא קרה. כאילו לא למדנו דבר. האיראנים משחקים שחמט וקבינט המלחמה משחק שש בש. אתם תקועים ב-6 באוקטובר".
השר עמיחי שיקלי חיזק את ברקת, ואמר: "זה שהרגו 100 מחבלים לחיזבאללה לא עושה רושם למען האמת. אנחנו מספרים לעצמנו סיפורים, זה לא נראה טוב". נתניהו הדגיש: "אנחנו פועלים להשיב את הביטחון בצפון ולהחזיר את התושבים לבתיהם. זה מחייב כרגע את המשך הלחימה שם. אם לא נשיג זאת בדרך מדינית, נשיג זאת בדרך צבאית".
בתגובה למתקפה אמר בכיר בליכוד: "אין שום מקום להשמצות של שרים נגד לוחמי צה"ל, שפועלים בכל העוצמה נגד אויבי ישראל. מוטב שכל שר יעסוק בתפקידו ולא בהשמצות חסרות בסיס שמרפות את ידי לוחמינו".
השרה אורית סטרוק הצליחה להרגיז מאוד את האלוף אליעזר טולדנו, ראש אגף האסטרטגיה והמעגל השלישי, אשר מסר לשרים סקירה ביטחונית בישיבת הממשלה כנציג צה"ל במקום הרמטכ"ל. סטרוק שאלה האם הדיווחים שלפיהם טייסים מסרבים לסייע לכוחות היבשה בחיפוי אווירי בשל נימוקים מצפוניים נכונים, וטולדנו התרעם: "בעיניי זו שאלה נוראית", אמר. "התשובה הקצרה היא שאין דבר כזה. פשוט לא. אין טייסים שמסרבים לירות בגלל סיבות מצפוניות. זו שאלה לא טובה. התשובה הארוכה יותר היא שהסיוע האווירי לכוחות היבשה במלחמה הוא חסר תקדים. אני בטוח שאם תשאלי את המפקדים בשטח תקבלי את אותה תשובה". סטרוק אמרה שזו שאלה שעלתה מהשטח. נתניהו העיר: "תשובה טובה, אפיון השאלה לא במקום".
בתשובה לשאלה של השר אופיר אקוניס בנוגע ל"יום שאחרי" בעזה, השיב נתניהו: "קודם כל צריך שהיום הזה יגיע. הוא יגיע אחרי שרצועת עזה תהיה מפורזת. רק צה"ל יכול לעשות את זה. אנחנו לא נוותר על הזכות לשלוט ביטחונית על הרצועה. שאלת היום שאחרי תגיע במועדה לדיון ואישור בממשלה".
במהלך הישיבה אישרה הממשלה פה אחד כי שרת התחבורה מירי רגב, תנהל גם השנה את טקס הדלקת המשואות ביום העצמאות. לפי הצעתה, הטקס השנה יעמוד בסימן "גבורת ישראל" ומלחמת חרבות ברזל. השרה הודיעה כי בכוונתה להאריך את הטקס השנה ב-45 דקות, שיוקדשו לזיכרון הנופלים במלחמה. הטקס ייפתח בשעה 19:00, ולא ב-19:45 כבכל שנה.