שרת התחבורה מירי רגב תקפה בחריפות את שר הביטחון יואב גלנט בישיבת הקבינט המדיני-בייטחוני. רגב מחתה על כך שגלנט לא מאפשר לה לצאת לסיורים בצפון, בדרום ובאיו"ש.
"למה לא נותנים לנו לעשות סיורים בשטח? הגשתי מלא בקשות ולא מאפשרים לי. למה אנחנו צריכים לקבל אישור משר הביטחון?", שאלה שרת התחבורה. "אנחנו מצביעים כאן על גורלות וחיי אדם".
1 צפייה בגלריה
שרת התחבורה מירי רגב ושר הביטחון יואב גלנט
שרת התחבורה מירי רגב ושר הביטחון יואב גלנט
גלנט לא הגיב לדברי רגב
(צילומים: יובל חן ו-AP Photo/Jacquelyn Martin)
הכותרת
הדרמה המשפטית שנשכחה מחכה מעבר לפינה
19:57
"אני רוצה לדעת מעבר לסקירה של כמה דקות ולצאת לסיורים בצפון, בדרום ובאיו"ש. זה לא ייתכן", מחתה רגב. "למה למנוע ממי שמצביע לראות את הדברים בעיניים? בכל המבצעים הקבינט היה יוצא לשטח כדי לראות על מה מצביעים". גלנט התעלם מדבריה של חברתו לליכוד ולא הגיב לדברים.
במהלך הישיבה, רגב האשימה את צה"ל בהדלפות, וציטטה את הפרשן אהוד יערי שלדבריה טען באוזניה כי קיבל עדכונים מאמ"ן. במהלך דבריה, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי עזב בכעס את החדר. בהמשך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוא מקדם "חוק פוליגרף" שיגיע בקרוב לוועדת השרים לחקיקה.
השרה יפעת שאשא ביטון אמרה על דבריה של רגב: "אני מציעה, כדי שלא ייצא מצב שכל פעם שר אחר הולך ומטרטרים את המערכת בזמן מלחמה, אפשר לייצר סיור לכל חברי הקבינט ומי שיוכל יגיע". ראש הממשלה נתניהו הנחה בדיון את ראש המל"ל צחי הנגבי לאסוף את כל הבקשות, ולבדוק אם אפשר לקיים סיור מרכז של חברי הקבינט בצפון ובדרום.
במהלך הישיבה מתחה רגב ביקורת על הכנסת הדלק לעזה ואמרה: "אני שומעת קולות מתוך הצבא שטוענים שהדלק הפך מעניין הומניטרי לבעיה, ושהוא זה שגורם להקשחת עמדות החמאס. אני לא אזכיר את הרמטכ"ל כאן כדי שלא יגידו בתקשורת שאני יוצאת נגד הרמטכ"ל, אבל יש פערים בין מה שטוענים בפיקוד בעזה לבין מה שהמערכת הבטחונית הבכירה אומרת לנו ביחס להכנסת הדלק".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתח ביקורת חריפה בישיבה על כך שנאסר על ראש המטה שלו, חנמאל דורפן, להיכנס לקריה - בזמן שמאשרים לשרים אחרים להכניס את העוזרים שלהם.