ח"כ צבי סוכות מונה ליו"ר ועדת המשנה של ועדת חוץ וביטחון לענייני יהודה ושומרון, ועורר תגובות סוערות במערכת הפוליטית. "החלטה מופקרת שמסכנת את ביטחון המדינה ותביא למוות של חיילים ואזרחים", טענה היום (רביעי) יו"ר העבודה מרב מיכאלי. יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון הוסיפה: "צבי סוכות היה יעד של השב"כ, אין למדינה סטנדרטים".
3 צפייה בגלריה
ועדת חוקה חוק ומשפט
ועדת חוקה חוק ומשפט
"אדאג לביטחון האישי של תושבי יו"ש ואפתח התיישבות". ח"כ סוכות
( צילום: שלו שלום)
3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
"סוכות הוא אחד האנשים המסוכנים בישראל". יו"ר העבודה מרב מיכאלי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לאחר ההודעה על מינויו והאישור של ועדת החוץ והביטחון, כתב סוכות: "אני לוקח על עצמי את התפקיד כדי לדאוג לביטחון האישי של תושבי יהודה ושומרון, ולפתח כמה שרק נוכל את ההתיישבות. בעזרת השם נעשה ונצליח".
ח"כ מיכאלי תקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות המינוי, וכתבה כי "לא הספיקו לו שתי זירות ו-1,400 הרוגים, היום הוא מינה יעד של שב"כ לתפקיד יו"ר ועדת משנה של ועדת חוץ וביטחון - ושפך 700 ליטר דלק על זירה שלישית - השטחים". לדבריה, "זאת החלטה מופקרת ומסוכנת לביטחון. נתניהו מסוכן, אי אפשר לחכות, צריך להחליף את ראש הממשלה עכשיו.
"סוכות הוא אחד האנשים המסוכנים בישראל: גזען, פירומן, תומך טרור ויעד של השב"כ, ונתניהו כמו נתניהו נותן לפירומן לשמור על 700 ליטר דלק", הוסיפה מיכאלי. "מדובר באדם שחלומו הרטוב זה לדרדר את ישראל לזירה נוספת ביהודה ושומרון. זו החלטה מסוכנת שמדגימה שוב כמה נתניהו מסוכן לישראל".
3 צפייה בגלריה
זהבה גלאון
זהבה גלאון
"מדהים איך אפשר להתקדם בחיים כשאין למדינה סטנדרטים". זהבה גלאון
(צילום: ריאן פרויס)
גלאון ציינה גם היא כי "סוכות היה יעד של השב"כ", והוסיפה כי הוא "נחשד בהצתת מסגד ובהצתת מכונית של מפקד משטרה - ועכשיו הוא הולך להיות יו"ר ועדת המשנה של ועדת חוץ וביטחון. מדהים איך אפשר להתקדם בחיים כשאין למדינה שלך סטנדרטים".
מלבד מינויו של סוכות, יו"ר הקואליציה אופיר כץ (הליכוד) הודיע אמש על שינויים נוספים בהרכב מפלגת הציונות הדתית בוועדות הכנסת השונות. השינויים בוצעו בעקבות התפטרותה של ח"כ מיכל וולדיגר מתפקידה כסגנית שר האוצר, ומינויו של ח"כ משה סולומון לתפקיד סגן יו"ר הכנסת בשבוע שעבר.