2 צפייה בגלריה
נתניהו ונשיא מצרים א-סיסי בניו יורק
נתניהו ונשיא מצרים א-סיסי בניו יורק
נתניהו ונשיא מצרים א-סיסי. ארכיון
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (א') בטלפון עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. הנשיא המצרי בירך את נתניהו על הקמת הממשלה החדשה.
בהודעת ראש הממשלה נכתב כי שני המנהיגים הביעו את רצונם לקדם את היחסים הבילטרליים בין מצרים לישראל בכל המישורים, כולל בהתייחסויות להתפתחויות בזירות הבינלאומית והאזורית.
שני המנהיגים הדגישו את החשיבות של קידום שלום, יציבות וביטחון לטובת שני העמים ועבור כל עמי המזרח התיכון.
מוקדם יותר היום קיים נתניהו פגישת עבודה עם ראש המוסד דדי ברנע. במסגרת הפגישה עודכן ראש הממשלה על כלל הסוגיות המודיעיניות והמבצעיות השוטפות בכלל, ובפעילות המוסד בנוגע לסוגיית איראן בפרט.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים פגישת עבודה ראשונה עם ראש המוסד דדי ברנע
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים פגישת עבודה ראשונה עם ראש המוסד דדי ברנע
נתניהו עם ראש המוסד ברנע
(צילום: קובי גדעון /לע"מ)
במוצאי שבת, פרסם נתניהו את הצהרתו המדינית הראשונה מאז השבעת הממשלה השישית בראשותו. אחרי שעצרת האו"ם קבעה בלילה בין שישי לשבת כי בית הדין הבינלאומי בהאג יבחן את "חוקיות הכיבוש הישראלי" בשטחים, אמר נתניהו כי "כמו מאות ההחלטות המעוותות נגד ישראל שהתקבלו בעצרת הכללית של האו"ם במהלך השנים, גם ההחלטה הבזויה הזו לא תחייב את ממשלת ישראל. העם היהודי לא כובש בארצו, ושום החלטה של האו"ם לא תעוות אמת היסטורית זו".
ראש הממשלה אמר עוד כי שוחח עם מנהיגים בעולם בימים האחרונים, "והם שינו בעקבות כך את הצבעתם. יחד עם הנשיא יצחק הרצוג, השגריר באו"ם גלעד ארדן ואנשי משרד החוץ הגענו להישג חשוב. בהחלטה שהתקבלה באו"ם בנובמבר היה לפלסטינים רוב מוחלט מהמדינות החברות באו"ם שתמך ביוזמה שלהם. אלה שלא תמכו, שהתנגדו, נמנעו או נעדרו, הם היו במיעוט. לאחר התערבותנו, 11 מדינות שינו את אופן הצבעתן וכתוצאה מכך התהפכו היוצרות. אלה שתמכו ביוזמה הפלסטינית הפכו למיעוט מכלל החברות באו"ם".