במבצע משולב של צעירי כפר שיבלי ותלמידי כפר הנוער כדורי פינו בצהריים (שישי) עשרות צעירים ותלמידים את ההריסות בפינת ההנצחה לזכר חללי הפלמ"ח, שנותצה בנחל השבעה שבגליל התחתון.
בתחילת השבוע נחשפה ב-ynet השחתה קשה באתר, תוך ניתוץ אלים של ספסלי הישבה ושולחנות האבן שהוצבו בפינה. הפרסום הוביל לסערה בגליל התחתון וראשי הציבור היהודי והערבי החליטו לפעול במשותף לשיקום המקום.
2 צפייה בגלריה
פינת הנצחה ישיבה פלמ"ח שיקום לוחמים נחל השבעה גליל תחתון
פינת הנצחה ישיבה פלמ"ח שיקום לוחמים נחל השבעה גליל תחתון
הצעירים הגיעו לאתר ההנצחה, ופינו את ההריסות
(באדיבות כפר הנוער כדורי)
"אנו מכירים את האתר החשוב הזה, זה אתר שנמצא ליד ביה"ס כדורי בנחל השבעה שליד כפר שיבלי. ביום ראשון התחילו לדבר בכפר על כך שאלמונים הרסו 12 שולחנות גדולים מאבן שהיו חלק מפרויקט שכנות טובה של כפר שיבלי וכפר תבור. זה גרם לזעזוע עמוק בכפר, אני כמעט בטוח שאיש משיבלי לא עשה את זה כי כולנו מכבדים את הנחל ואת פינת ההנצחה לזכר חללי הפלמ"ח", תיאר לואי שיבלי, אח מוסמך בבית החולים שיבא בתל השומר ומיוזמי פעילות השיקום של האתר.
"היה הרבה כעס בכפר והיום בתפילה הגדולה במסגד בשיבלי, השייח דיבר על הנושא, גינה בחריפות את ההרס, וקרא לכל הציבור לשקם את הכפר. לשמחתי עשרות מבני כפר שיבלי הרימו את היוזמה והגיעו בצהריים לאתר כדי לפנות את כל ההריסות, מצאנו את עצמנו עם כל השכנים מכפר תבור וגליל תחתון עוסקים יחד במלאכת השיקום של הפינה, כולנו מפנים את ההריסות ובימים הקרובים נמשיך לשקם את הפינה ולהחזיר אותה למצב שהייתה לפני שבוע. זו פינה ששימשה יהודים וערבים, וראוי שכולנו נכבד את זכר הפלמ"ח ואת חללי הארגון הזה".
2 צפייה בגלריה
פינת הנצחה ישיבה פלמ"ח שיקום לוחמים נחל השבעה גליל תחתון
פינת הנצחה ישיבה פלמ"ח שיקום לוחמים נחל השבעה גליל תחתון
"מיזם יהודי-בדואי מבורך ומעורר אופטימיות"
(באדיבות כפר הנוער כדורי)
רועי בר אילן, מנהל כפר הנוער כדורי, הוסיף: "חשיפת ההרס וההשחתה טלטלו את תלמידי כדורי שהצטרפו בהתנדבות למיזם השיקום של האתר, לשמחתי אני פוגש כאן עשרות צעירים מכפר שיבלי שלצד תלמידי כדורי פועלים לשקם את פינת ההנצחה לזכר חללי הפלמ"ח. מדובר בפנינת חמד ששימשה את כל תושבי אנשי הגליל התחתון לבילוי משפחתי וטוב שכולנו התגייסנו לשיקומה".
ניצן פלג, ראש המועצה האזורית גליל תחתון, התייחס גם כן לשיקום הפינה: "כולנו נכנסים לשבת עם טעם אופטימי בפה, הייתי שותף למיזם יהודי-בדואי מבורך ומעורר אופטימיות, כולנו נרתמנו יחד כדי לפנות את כל ההריסות במטרה שתוך זמן קצר תשוקם הפינה ונחזיר לציבור הגלילי את פינת החמד שלו, כולנו יצאנו בגינוי חריף למבצעי ההשחתה ויחד נוכיח להם שהאופטימיות והדו קיום ינצחו".