3 צפייה בגלריה
חוסיין חושאן שנפצע קשה בעקבות ירי
חוסיין חושאן שנפצע קשה בעקבות ירי
פצוע הירי חושאן. "הייתה לנו אווירה של שמחה ולצערי הכול הפך לאווירה עצובה"
חוסין עאטף חושאן (31), תושב כפר מנדא שבגליל התחתון, נורה הלילה (בין חמישי לשישי) על-ידי אלמונים ונפצע באורח קשה מאוד. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה מורדם ומונשם. הירי התרחש ימים ספורים לפני שאחד מאחיו של חושאן אמור להתחתן. "קיבלנו את ההודעה על הירי בזמן שהכנו הזמנות לחתונה של האח שלנו", אמר אחד האחים. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.
חושאן שהה בשעת לילה בשדה, מזרחית ליישוב מגוריו. הוא סיים לסדר דברים בחווה שהייתה בבעלותו - ומיד לפני שעלה לרכבו היורים פתחו לעברו באש ופגעו בחלק גופו העליון.
3 צפייה בגלריה
זירת הירי
זירת הירי
"המצב בחברה הערבית מדאיג מאוד וזה מראה עד כמה חיינו בסכנה". זירת הירי
חושאן, שהתארס לפני תקופה קצרה, אמור גם הוא להתחתן בעוד תשעה חודשים. הוא העלה פוסט לפייסבוק שבו כתב: "חתונתי תתקיים ביום 12/5/2023. קחו את היום הזה בחשבון כדי שתשתתפו בחתונה. ברוכים הבאים".
"מאוד כואב לנו עם המקרה, כולנו מתפללים שחושאן יחלים מהר", סיפר אחד האחים. "אין לנו שום מידע על הרקע. כולם מופתעים. לא ציפינו למקרה כזה. הוא לא דיבר על זה שהיה מאוים, אלא התנהג כרגיל".
קרוב משפחה אחר אמר: "הייתה לנו אווירה של שמחה ולצערי הכול הפך לאווירה עצובה. במקום שאנשים יגיעו אלינו במטרה שיברכו אותנו על החתונה, הם באים להשתתף בכאב שלנו. אין גבול לפשיעה זו". תושבים בכפר מנדא דיברו בשבחו של קורבן הירי. אחד מחבריו אמר: "הוא אדם נהדר ואין עליו. הוא ביחסים טובים עם כולם. הוא מכובד וצנוע ולא מתערב בבעיות. זה מקרה מוזר מאוד".
עבד אלחרמן, תושב כפר מנדא שמכיר היטב את חושאן, אמר: "הוא עוזר ומתנדב ביישוב. בהתחלה לא האמנתי שהוא הפצוע, חשבתי שאנשים טעו בזיהוי שלו. לא ציפיתי שדבר כזה יגיע אליו. לצערי, המצב בחברה הערבית מדאיג מאוד".
במשטרה אמרו כי "השוטרים הוזנקו למקום, איתרו את הזירה ואספו ממצאים. במקביל נפרסו מחסומים לאיתור החשודים. בשלב זה החקירה בראשיתה והרקע לאירוע בבדיקה". מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 68 קורבנות ורק 13 מקרים המשטרה פענחה.