1 צפייה בגלריה
ילדים מתחסנים בארה"ב
ילדים מתחסנים בארה"ב
דיון מכריע לקראת חיסוני הילדים
(צילום: AFP)
משרד הבריאות מסר הערב (שני) כי הדיון שתוכנן ליום רביעי בין חברי הצוות לטיפול במגפות, שיכריעו אם לאשר חיסוני קורונה לבני 11-5, לא ישודר לציבור. במטה ההסברה ציינו כי "נידונו מכלול השיקולים בעד ונגד ההחלטה, ובכלל זה את האפשרות לנהל שיח חופשי ופתוח בסוגיה כה רגישה ומכרעת על רקע שיח אלים רווח שעשוי להשפיע על מהלכו של הדיון". עם זאת, בסיום הדיון תפורסם ההחלטה לציבור כמו בפעמים קודמות.
אדוה לוטן, יו"ר עמותת "מדעת", אמרה כי "בשבוע שעבר שמחנו לראות סוף סוף את מה שקראנו לו מתחילת הדיונים בנושא חיסוני הקורונה, כלומר דיון פומבי ופתוח. ברור לנו שלא קל לעשות בבת אחת את המעבר לדיון פתוח לגמרי ואפשר להבין את הטיעון שדיון מקצועי טהור חייב להתקיים ללא לחצים חיצוניים. מקווה שלמרות שהדיון השני יהיה סגור, משרד הבריאות יקיים תדריך מפורט במקביל לפרסום פרוטוקול מלא של הדיון".
בפעם הקודמת שהמומחים דנו בחיסון, מתנגדי החיסונים צבאו על השידור בעמוד הפייסבוק של משרד הבריאות והגיבו בהמוניהם בגנות המשתתפים בדיון. בין התגובות: "מצב החירום היחידי שיש בעולם הוא הצורך לשלוח את כל מקבלי ההחלטות לכלא דחוף! חלאות!", "הקדוש ברוך הוא תצילינו מידם", "אין בכם אמונה", ו-"פושעים".
ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה כי "מה שחשוב זה שכל הורה יקבל את ההחלטה עבור הילד שלו בהסתמך על הנתונים שאנחנו ניתן. כמובן, כמו שאנחנו אומרים לאורך כל הדרך, אין פה ניסיון להכריח או לכפות אלא לתת את הנתונים ושכל הורה יעשה עם הילד שלו את הבחירה הנכונה עבורו". עם זאת, אלרעי פרייס ציינה כי "ברוב המקרים אצל ילדים בריאים המחלה היא בדרך כלל קלה או א-סימפטומטית, אבל עדיין לא ניתן לבטל את העובדה שאצל חלק מהילדים המחלה משמעותית קשה, קריטית ויש גם פטירות".