האם משפט נתניהו יסתיים בגישור? אחד הסנגורים המייצג נאשם בתיק 4000 במשפט נתניהו הציע לעבור להליך של גישור, מחוץ לאולם בית המשפט.
על פי הדיווח של אילנה דיין, סניגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לא שללו את הרעיון. היועצת המשפטית לממשלה צריכה להחליט האם להיענות לבקשה לעבור לגישור.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו בדיון באפריל 2021
(צילום: אורן בן חקון)
בשבועיים האחרונים מתקיים דיונים בדלתיים סגורות, ללא פרוטוקול מול שופט אחד, השופט עודד שחם, אחד משלושת השופטים במשפט הנערך בבית המשפט המחוזי בירושלים.
שלב ההוכחות במשפט נתניהו החל באפריל 2021 ומאז נערכו דיונים רבים, בהם העידו רק חלק קטן מהעדים. אפשרות לעסקה הועלתה גם בעבר. בינואר אשתקד נפגש נתניהו עם פרקליטיו בביתו של הסנגור בעז בן צור ברמת גן להתייעצויות קדחתניות על הסדר הטיעון. מקורביו של נתניהו אמרו אז כי היו פערים במשא ומתן עם היועמ"ש דאז מנדלבליט - אך הם הביעו אופטימיות לגשר עליהם.
הליך גישור משפטי - נעשה על ידי מגשר, שבמקרה הזה יהיה שופט, אך לא על ידי מי מהרכב השופטים המנהלים את המשפט עצמו. הליך זה חסוי ובדלתיים סגורות ובו הצדדים הנאשמים והפרקליטות (או הצדדים בסכסוך אזרחי) מנסים להגיע להסכמות סופיות בדרך לחתימה על הסדר טיעון בסיועו של השופט. אך לשופט אין את הסמכות להביא לסיום ההליך.
הצדדים טוענים בפני המגשר, מציגים לו את עיקרי המחלוקת והוא מנסה להביא אותם להסכמות.
במקרה של משפט נתניהו, היתרון הוא שהליך זה יתבצע הרחק מהעין התקשורתית - כי כל מילה במשפט זוכה לתהודה חיצונית גדולה. באווירה יותר נינוחה אולי בין הצדדים. כך או אחרת ההסכמות אם יושגו יובאו בפני ההרכב העיקרי שצריך לאשר אותן. הגישור עצמו והדברים שנאמרים בו לא נעשה בהם, הוא לא יכול לשמש כראייה במשפט העיקרי כך שאם הצדדים לא יגיעו להסכמות בו יימשך המשפט בדיוק מהיכן שהחל ואף צד לא יושפע ממה שאנמר בדלתיים הסגורות