גורמי ביטחון טוענים כי הפריצה למצלמת האבטחה ופרסום תיעוד פיגוע המטענים המשולב בירושלים שפורסם על ידי קבוצת ההאקרים האיראנית "מטה משה" לא פגעו בחקירה. הגורמים אמרו הערב (חמישי) ל-ynet: "חקירת הפיגוע לא נפגעה. לא מדובר בחדירה לבסיס נתונים, אלא אירוע נקודתי".
הגורמים הכחישו את הדיווחים לפיהם החקירה נפגעה מעצם חדירת ההאקרים למצלמות האבטחה ומבהירים כי המידע נשאר ברשותם. הם הדגישו כי מדובר במצלמות שמוצבות במקום גלוי - ולא בתוך מתקן. המצלמות, כך לטענת הגורמים, לא מחוברות לבסיס הנתונים הראשי של הארגון והפריצה פגעה רק במצלמה עצמה.
2 צפייה בגלריה
קבוצת ההאקרים האיראנית "מטה משה" פרסמה וידיאו מרגע פיצוץ המטען בכניסה לירושלים
קבוצת ההאקרים האיראנית "מטה משה" פרסמה וידיאו מרגע פיצוץ המטען בכניסה לירושלים
"אירוע נקודתי, חקירת הפיגוע לא נפגעה"
(צילום: חיים גולדיטש)
2 צפייה בגלריה
אריה שצ'ופק
אריה שצ'ופק
(צילום: יואב דודקביץ', אלכס קולומויסקי)
כמה שעות אחרי הפיגוע הכפול שאירע אתמול בירושלים, פרסמה קבוצת ההאקרים בקבוצת טלגרם קטעי וידאו שלקוחים לדבריה ממצלמות אבטחה ברחובות בישראל, כולל רגע פיצוץ המטען בתחנת האוטובוס בכניסה לבירה. במשטרה מסרו שלא מדובר במצלמת אבטחה משטרתית, וכי הצילומים היו בידיהם כבר אתמול. בעיריית ירושלים מסרו: "הסרטון שהופץ לא צולם באמצעות מצלמות של עיריית ירושלים". ממערך הסייבר נמסר שהם בודקים את מקור הפריצה.
קבוצת ההאקרים פרסמה גם מסמכים אישיים שככל הנראה נלקחו מחברות ישראליות. לטענתה, יש בידיה גם צילומים לווייניים באיכות גבוהה של ישראל. אחד מהסרטונים שפורסמו לווה בכיתוב בעברית: "במשך זמן רב יש לנו שליטה על כל הפעילויות שלכם, צעד אחר צעד ורגע אחר רגע".
שיטת הפריצה של "מטה משה" איננה חדשה, והיא עשתה בה שימוש גם בפריצות עבר שביצעה: הקבוצה סורקת באופן קבוע את הרשת בישראל, על מנת למצוא מכשירים המחוברים אליה ללא הגנה, בשאיפה לפרוץ אליהם. במקרה הנוכחי של מצלמות האבטחה, הקבוצה ככל הנראה קיבלה גישה לשרת עליו אוחסנו התיעודים של האירוע, הורידה את הקבצים ופרמטה את השרת מיד לאחר מכן.