"אני עם כל הגדוד שלי. מה שצריך נעשה. מחכים למשימות". כך אמר מג"ד 13 סא"ל תומר גרינברג ז"ל ברשת הקשר למח"ט גולני, בזמן שקפץ לחלץ תחת אש את הלוחמים שנפגעו בשג'אעיה.
במהלך הלחימה בקסבה של השכונה העזתית נתקלו לוחמי צוות הקרב הגדודי מגדוד 53 במחבלים בתוך מבנה. המחבלים פתחו לעברם באש. מפקדי הגדודים ששהו במרחב הורו להסתער ולחלץ לוחמים שנפגעו מהירי. בקרב בשג'אעיה נפלו תשעה מפקדים ולוחמים, שהגיעו לחלץ את מי שנפגעו.

1 צפייה בגלריה
סא"ל תומר גרינברג ז"ל
סא"ל תומר גרינברג ז"ל
סא"ל תומר גרינברג ז"ל
(באדיבות המשפחה)

"תכין את הפלוגה שלך", אמר ברשת הקשר מח"ט גולני, אל"ם יאיר פלאי, לסא"ל תומר גרינברג. מפקד גדוד 13 של גולני השיב: "קיבלתי, בסדר גמור. אני כאן אומר בשנית - אני עם כל הגדוד שלי, מה שצריך נעשה. לפנות, לכבוש יעדים, לבודד, רק תביאו משימות".
בפקודת ההתקפה על השכונה העזתית אמר גרינברג ללוחמיו: "אני חושב שאולי תשע שנים חלמתי על הרגע הזה. כאן קודקוד, אנו יוצאים להתקפה על שג'אעיה של חמאס בצפון. אנחנו הולכים לסגור חשבון של תשע שנים, לוחמי השריון הגיבורים היו איתנו עד הצומת כאן. אנו יוצאים להתקפה על שג'אעיה, וזאת הפעם החשובה ביותר. תעשו את זה כמו שצריך".
בזמן שחטיבת גולני ממשיכה לעכל את מצבור האסונות שנפלו עליה מתחילת הלחימה בעזה, הוחלט בצה"ל למנות את סגן-אלוף יובל מזוז למפקד גדוד 13 במקומו של סגן-אלוף תומר גרינברג, שנפל ביום שלישי בקרב בשג'אעיה שבו נהרגו עוד שמונה קצינים ולוחמים מגולני ומיחידה 669. מזוז, שהוחלף על-ידי גרינברג ביוני השנה, מונה אז לקצין המבצעים של פיקוד צפון.
לכל מפקד גדוד או מפקד חטיבה בצה"ל יש דמות שמלווה אותו לאורך הלחימה. כך למשל, אלוף-משנה יצחק בן בשט, שנהרג גם הוא בקרב בקסבה של שג'אעיה, היה מעין "צל" למפקד חטיבת גולני אלוף-משנה יאיר פלאי, ושימש כמפקד החפ"ק שלו. גם מפקדי הפלוגות של גולני שנפלו בקרב הוחלפו בקצינים אחרים שכבר היו מעורבים בתכנון וביצוע תקיפות בעזה.
מח"ט גולני פלאי אמר ללוחמי החטיבה שאיבדה 75 מחייליה מפרוץ המלחמה: "אנחנו נמצאים בעיצומה של מלחמת חרבות ברזל שנמשכת כבר חודשיים, מובילים את האוגדה ואת צה"ל בראש החץ. בשבוע וחצי האחרונים אנחנו נלחמים בגדוד המרצחים של שג'אעיה. ביום שלישי ספגנו מכה כואבת, איבדנו חברים טובים, לוחמים ומפקדים גיבורים, עזי נפש שבגופם מנעו חטיפה של לוחמינו. אנחנו ממשיכים קדימה עד הניצחון".