ראש האופוזיציה יאיר לפיד מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימיןו נתניהו, בצל מחאת החרדים למען ההשתמטות. לפיד כתב ברשת X: "ההפגנה נגד גיוס לצה״ל היא של השותפים של נתניהו. במקום להגיד להם - 'מי שלא מתגייס לא יקבל שקל מהמדינה', בזמן שחיילים נהרגים כל יום בלבנון הוא נותן להם עוד ועוד מהכסף של הציבור העובד והמשרת כדי שהם לא יתגייסו לצה"ל. ישראל חייבת הסכם חדש, הסכם הוגן בין הממשלה לאזרחים. הסכם שאומר שכולנו בונים כאן את המדינה".



