2 צפייה בגלריה
מפקד הימ"מ
מפקד הימ"מ
מפקד הימ"מ
(צילום: דוברות מג"ב )
מפקד הימ"מ, נצ"מ ח', ידליק משואה בטקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות בשם המשטרה ומג"ב. כך הודיע היום (חמישי) שר התרבות חילי טרופר שקיבל את המלצת הוועדה הציבורית לבחירת מדליקי המשואות.
פניו של מפקד היחידה אסורות בפרסום - והוא ישיא את המשואה כשהוא מוסווה, ככל הנראה בעזרת פאה, כובע ומשקפיים. ותיקי האירוע הממלכתי אמרו היום כי זוהי הפעם הראשונה שמדליק משואה יהיה "מחופש" בזמן האירוע.
בנימוקי הוועדה לבחירת מדליקי המשואות תואר ח.א "קצין נועז ועתיר הישגים", ובוועדה ציינו כי במהלך שירותו הוביל ח' "פעילויות מסכנות חיים למען ביטחון המדינה ושלום אזרחיה". עוד נכתב כי "משימותיה המורכבות של היחידה מותנות באיכות אנשיה, שפועלים במסירות, מתוך תחושת שליחות, ומביאים לידי ביטוי את כישרונותיהם, את כישוריהם ואת עוז רוחם".
2 צפייה בגלריה
טקס הדלקת המשואות בהר הרצל בירושלים
טקס הדלקת המשואות בהר הרצל בירושלים
טקס הדלקת המשואות בהר הרצל בשנה שעברה
(צילום: אולפני הרצליה)
השר טרופר אמר כי "בימים בהם מדינת ישראל מתמודדת מול הטרור וכוחות הביטחון ובראשם לוחמי הימ״מ עובדים לילות כימים כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל, אין ראוי ממפקד היחידה הלאומית ללוחמה בטרור להדליק משואה ביום העצמאות של מדינת ישראל. תודה לך ח' ותודה לכם לוחמי הימ"מ, לוחמות ולוחמי מג"ב וכלל שוטרות ושוטרי משטרת ישראל".
המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי בירך על הבחירה. "זו הוקרת תודה ענקית לכל 32,000 שוטרי ולוחמי משטרת ישראל שפועלים בכל השנה בשלל משימות ומול אין ספור אתגרים, כאשר בשבועות האחרונים כל אזרחי ישראל עדים להקרבה, לנחישות ולגבורה של השוטרים והלוחמים", אמר שבתאי.
לדברי המפכ"ל, "הימ"מ שהוכרזה לאחרונה כיחידה הלאומית של מדינת ישראל ללוחמה בטרור, מוכיחה במאות מבצעים וסיכולי טרור בשנה, שיש לאזרחי ישראל על מי לסמוך. יש בהחלטה על כך שמפקד הימ"מ ידליק משואה, בכדי להוות מסר ערכי וחשוב מאין כמותו עבורנו כמשטרה ועבור המדינה כולה".
הטקס הממלכתי לנעילת יום הזיכרון ולפתיחת אירועי יום העצמאות, שיתקיים בהר הרצל ב-4 במאי, יעמוד השנה בסימן "יד פוגשת יד אחות".