כמעט 30 שנה אחרי מהפכת אליס מילר, שבזכות בג"ץ שהגישה נפתחו תפקידים וחילות נוספים לשירות נשים, לראשונה קיבלה אישה חובלת דרגת סא"ל במילואים. ע' הוקפצה בשבוע הראשון של הלחימה כדי לסייע בתכלול מערך ההגנה והלוחמה האלקטרונית של זרוע הים, ואחרי 104 ימי מילואים הוענקו לה במעמד מרגש במיוחד דרגות סא"ל. בכך היא הפכה לבוגרת קורס חובלים הראשונה המקבלת דרגה זו תוך כדי שירות מילואים, אחרי שהייתה כבר החובלת הראשונה שהוכשרה במגמת אלקטרוניקה.
1 צפייה בגלריה
סא"ל ע' חובלת במילואים
סא"ל ע' חובלת במילואים
"מרגש לתרום למדינה". סא"ל ע'
(צילום: דובר צה"ל)
"זה הבית שלי, וזה מרגש לחזור ולתרום לביטחון מדינת ישראל. השאיפה היא לסלול את הדרך לשירות מילואים משמעותי ובכיר לעוד לוחמות", אמרה ע'.
האלוף במיל' רם רוטברג, ששימש כמפקד חיל הים, מכיר את ע' מ-2007: "כשאתה פוגש מנהיגות נקייה וטהורה, לא משנה באיזה גיל ובאיזה תפקיד, רואים את זה מיד. היא לא קיבלה את הסא"ל סתם כי היא אישה, אלא כי היא האדם שאתה רוצה לידך בכל מצב חירום ומשבר וכמה שיותר מהר. הערכים, קווי האופי, האחריות, הנתינה, ההשקעה, ההקרבה, המסירות, היכולות המקצועיות, החשיבה מחוץ לקופסה - כל אלה ועוד מביאים לה את הדרגה הזו".
סא"ל במיל' זאב לרר, שהיה בצוות של יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים ומרצה בחוג ללימודי מגדר באוניברסיטת תל אביב, שמח על הבשורה - אבל גם משמיע ביקורת נוקבת על התנהלות צה"ל: "היא אובר קווליפייד בשביל הצבא, אבל מגבילים אותה. לצבא יש היסטוריה ארוכה ורעה ביחס שלו לנשים, למרות היח"צ שעשו מהלוחמות ב-7 באוקטובר. המערכת מדירה נשים ולא נותנת להן למצות את הפוטנציאל. איך זה יכול להיות ש-30 שנה אחרי בג"ץ אליס מילר, ורק עכשיו יש סא"ל במילואים ראשונה. איך לעזאזל אין 10 כאלה?".