גל רויטשטיין, הלום קרב, שיתף הבוקר (חמישי) בריאיון ל-ynet Live כי קיבל הכרה כהלום קרב אחרי 20 שנות המתנה. לדבריו, "מאז יוני 2021 ועד היום הייתי ב-32 ועדות שונות. יש לי עוד שלוש ועדות לפניי, ובנובמבר אגיע לבית משפט". אירית אלוני, עובדת סוציאלית ופסיכותרפיסטית המנהלת את המחלקה הקלינית בנט"ל, התייחסה לדברים, ואמרה כי 32 ועדות "זה סתם בירוקרטיה. זה לא הגיוני".
2 צפייה בגלריה
אלוני ורויטשטיין
אלוני ורויטשטיין
אלוני ורויטשטיין
לדברי אלוני, הדבר גורם לכך ש"כל מערכת האמון הבסיסית של האדם נפגעת. הוא עבר וחווה טרגדיות ומראות מאוד מאוד קשים, הוא חי בסבל מאוד גדול". היא הוסיפה כי מה שעובר על האנשים שממתינים להכרה כהלומי קרב במצב כזה זה "כעס מאוד גדול, חוסר באמון. כל דבר כזה הוא טריגר".
בהמשך ציינה אלוני כי מאז המקרה של איציק סעידיאן המערכת הזדעזעה, אך נעשו שינויים לדבריה. עם זאת, היא הסבירה כי "יש עוד דרך ארוכה וקשה לשינוי בכל כך הרבה תחומים. מאז המקרה הטראגי של איציק סעידיאן ראינו התפתחות גם בכל רפורמת נפש אחת, היום זכאי מתמודד לטיפול כבר מהיום הראשון שהגיש את הטופס".
רויטשטיין השיב לה כי "שמונה חודשי המתנה לפסיכולוג. זה שהוא זכאי לא אומר שיש פסיכולוג". אלוני ענתה: "נכון, אני מסכימה. כך בכל הארץ. אני מזמינה אותך להגיע אלינו לנט"ל, אין רשימת המתנה". רויטשטיין ציין בתגובה כי "לצערי, כשפניתי לנט"ל התשובה שקיבלתי הייתה 'אנחנו לא ערוכים קלינית לאדם במצב שלכם'".
2 צפייה בגלריה
אור דוניו
אור דוניו
אור דוניו ובר כלף
רויטשטיין הוסיף כי "נט"ל הם ספק של אגף השיקום וההוראות שלהם מהאגף כשאנחנו מתקשרים בהתקף פסיכוטי הן להזמין לנו משטרה. זה אחד הדברים שזעקנו בכנסת - להקים ניידת חירום של הלומי קרב עם עובד סוציאלי והלום קרב מוכר יחסית שיודע להכיל את הסיטואציה, ולהפסיק לשלוח משטרות להלומי קרב הביתה כי זה נגמר באסון תמיד. זו בדיוק ניידת החירום שאנחנו מתחננים אליה כבר שנתיים, שכבר הובטחה לנו". רויטשטיין סיכם כי "אני אגיד פה גם דברים טובים, בסוף היום נט"ל עושים עבודה טובה. יש להם הרבה כלי עזרה".
בשבוע שעבר הלך לעולמו בר כלף בן ה-33, חייל צה"ל לשעבר, שהצית את עצמו לאחר שלא הוכר על ידי משרד הביטחון כנכה צה"ל. בשל התקרית, וגם בעקבות מותו של חייל צה"ל לשעבר אור דניו - שגם הוא שם קץ לחייו בשבוע שעבר - התכנסה באופן חריג שלשום השדולה למען הלומי והלומות הקרב ובני משפחותיהם, בזמן שהכנסת נמצאת בפגרה. בדיון, שאושר על ידי יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, נכחו הלומי קרב, חברי הכנסת ונציגי ארגונים שונים, אך צה"ל לא שלח נציג לדיון.
השדולה, שבראשה עומדים ח"כ מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) וח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית), דנה בהקמת צוות חירום בין-משרדי לאיתור וליווי נכי צה"ל, הלומי קרב ומתמודדי נפש שנמצאים בסיכון גבוה לפגיעה עצמית במהלך תהליך ההכרה שלהם, שמביא את הלוחמים והלוחמות לעיתים עד כדי חווית טראומה נוספת.