אחוז הבדיקות החיוביות ממשיך לרדת, מספר היישובים האדומים כבר מתקרב לאפס - אבל מספר הילדים שבבידוד עדיין גבוה מאוד: מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (יום ד') עולה ששיעור הבדיקות החיוביות אתמול היה 1.7%, הנמוך ביותר זה חודשיים וחצי.
בסך הכול אומתו אתמול 1,793 חיוביים לנגיף, מתוך יותר מ-105 אלף בדיקות קורונה. מקדם ההדבקה כעת הוא 0.74, והוא מצביע על כך שנמשכת מגמת הירידה בתחלואה.
2 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא
(צילום: רויטרס )
מספר חולי הקורונה שמצבם קשה ומאושפזים כעת בבתי החולים הוא 412, המספר הנמוך ביותר זה חודשיים. מתוכם, 178 מונשמים. מספר החולים קשה החדשים אתמול היה 25, הכי נמוך זה כמעט שלושה חודשים. השיא בגל הרביעי היה 118 חולים קשה חדשים ביום. מפרוץ המגפה נפטרו 7,959 ישראלים שחלו בקורונה.
מגמת השיפור ניכרת גם כשמביטים על עמודת היישובים וציוני הרמזור. לפני שבועיים וחצי נכללו בה 63 יישובים אדומים, מהם 58 ערביים. כעת רק יישוב ערבי אחד הוא יישוב אדום - אל סייד שבנגב, שציון הרמזור שלו הוא 8.9. מלבדו עוד שני יישובים בלבד הם אדומים - קריית יערים (ציון רמזור 8.4) וחצור הגלילית (7.5).
2 צפייה בגלריה
היום הראשון ללימודים בבית ספר ארזים בתל אביב
היום הראשון ללימודים בבית ספר ארזים בתל אביב
אין ירידה משמעותית במספר התלמידים המבודדים
(צילום: רויטרס )
אבל כל זה - וגם מתווה "הכיתה הירוקה" - לא מוביל בינתיים לירידה משמעותית במספר התלמידים המבודדים. נכון להיום, 84,481 תלמידים לא מגיעים למוסדות החינוך עקב הקורונה – 12,636 חלו בנגיף ו-71,845 מבודדים לאחר שהיו במגע עם חולה מאומת.
לשם השוואה, בשבוע שעבר מספר התלמידים החולים היה גבוה בהרבה - יותר מ-17 אלף - אבל מספר המבודדים היה דומה מאוד - 73 אלף. לפני שלושה שבועות - בשיא הגל הרביעי - מספר התלמידים החולים היה גבוה פי 3, לא פחות מ-36 אלף. אבל מספר התלמידים המבודדים היה רק מעט גבוה יותר, כ-90 אלף.
הבוקר העריך מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק בריאיון לאולפן ynet כי מודל "הכיתה הירוקה" יוכנס לכל בתי הספר מהשבוע הבא, וציין כי המתווה שפוטר ילדים מכניסה לבידוד אף שבאו במגע עם חולה יתחיל גם בגני הילדים כשקבינט הקורונה יאשר זאת. "הפיילוט מוצלח, ההורים רוצים ודאות", אמר.
לצד זאת, משרד הבריאות הודיע הבוקר כי בוטלה חובת הבידוד להורה או מטפל מחוסן או מחלים שמטפל בחסר ישע או בילד בן פחות מ-12. ההחלטה התקבלה לאור שינוי הגדרת המחוסנים והמחלימים, שקובעת כי מחוסן הוא מי שחוסן בשלוש מנות חיסון או בשתיים וטרם חלפו שישה חודשים ממועד קבלת מנת החיסון השנייה. מחלים הוא מי שטרם חלפו שישה חודשים ממועד ההחלמה שלו או מי שהחלים וקיבל לפחות מנת חיסון אחת. במשרד אמרו כי "מדובר בבשורה משמעותית להורים לילדים מתחת לגיל 12, שנאלצו להיכנס לבידוד עם ילדיהם, והפסידו ימי עבודה".
בתוך כך, ד"ר אהוד דרוקר, סגן מנהל המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים אסותא באשדוד, הזהיר מהירידה במספר המתחסנים - בעיקר הצעירים - לקראת החורף. "זה עלול להוביל לחולי קטלני ולעומסים מרובים בבתי החולים, אולי אף לגל חמישי שיהיה קשה מקודמיו", אמר דרוקר.