מתקפת הפתע של חמאס והמלחמה שמתחוללת מאז אתמול מעסיקות רבות את העולם ואת השגרירויות הזרות הפועלות בישראל. בין ההרוגים והחטופים הרבים ישנם גם לא מעט אזרחים זרים או ישראלים המחזיקים במקביל גם באזרחות זרה.
לפי הערכות ישנם עשרות אזרחים אמריקאים בין הנרצחים והחטופים. לפי דיווח ברשת CNN, על בסיס ציטוט של מזכר אמריקני, לפחות שלושה אזרחי ארה"ב נרצחו. בשגרירות אוקראינה הודיעה על מותן של שתי אזרחיות אוקראיניות שנרצחו על ידי חמאס. משרד החוץ הצרפתי הודיע שבין הנרצחים ישנו גם אזרח צרפתי. בנוסף, בין הנרצחות ישנה אזרחית ישראלית המחזיקה גם באזרחות אירית.
1 צפייה בגלריה
לאורה מלו וידיד מסתתרים בחממה נטושה בניר עוז
לאורה מלו וידיד מסתתרים בחממה נטושה בניר עוז
חממה נטושה בניר עוז
(צילום: לאורה מלו)
בין החטופים המוחזקים בידי חמאס, ישנם גם אזרחים אמריקאים, בריטיים, לפחות שלושה אזרחים גרמנים, רוסיים ואזרחים תאילנדים העובדים בחממות בעוטף עזה. "אנו עסוקים מאוד בהתמודדות עם המצב הנוכחי", נמסר משגרירות תאילנד בישראל, "יש לנו אזרחים תאילנדים הרוגים, פצועים וחטופים. במקביל אנחנו עסוקים גם בפינוי אזרחנו מישראל".
שגרירות רוסיה הודיעה שהיא בוחנת דיווחים שבין החטופים ישנם גם אזרחים רוסים. פולין הודיעה שתשגר מטוס לפינוי 200 מאזרחיה מישראל, בעוד בולגריה תשגר אף היא מטוס ותפנה כ-90 אזרחים בולגרים.