העיתון הבריטי "גרדיאן" מדווח הבוקר (שלישי) מפי "מקור מודיעיני ישראלי" כי בין המסמכים שנמצאו אצל מחבלי חמאס שביצעו את מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר הייתה גם מפה של בסיס צה"ל שלטענתו הייתה יכולה להיות משורטטת רק בעזרת מידע מבפנים, ושהכוונה היא שהיא הוכנה "כמעט בוודאות בעזרת מרגל של חמאס".
2 צפייה בגלריה
תמונה ממצלמת הגו־פרו של מפקד חוליית המחבלים בבסיס המודיעין הסודי
תמונה ממצלמת הגו־פרו של מפקד חוליית המחבלים בבסיס המודיעין הסודי
מחבלי חמאס כפי שתיעדו עצמם במהלך המתקפה בבסיס
(צילום: צילום מסך)
בדיווח של ה"גרדיאן" נכתב כי המפה שנמצאה הייתה מדויקת יותר מהמפות שלהן נזקק צה"ל עצמו, מה שמעלה את ההערכה שהיא שורטטה במיוחד לצורך ההסתערות על הבסיס. "צה"ל הגיע למסקנה שחמאס תכנן את המתקפה במשך שנים וגיבש בהן מפות מפורטות בעזרת מרגלים בתוך ישראל", נכתב. לפי העיתון, המסקנה התגבשה אחרי בחינת טלפונים, מחברות ומסמכים שנתפסו אצל מחבלים בזירות הטבח ובעזה.
בצל העיסוק הגובר – גם בעולם – בעדויות על מעשי אונס והתעללות מינית מצד המחבלים בישראליות וישראלים במהלך מתקפת הטרור, ב"גרדיאן" מדווחים שוב שהמחבלים נשאו עליהם מילונים ערביים-עבריים, ושבאחד מהם נכתב כיצד יש להורות לקורבנות מתקפת הטרור להרים ידיים למעלה, לפשק רגליים ולהוריד את הבגדים.
עוד נכתב בדיווח כי המחבלים נשאו טלפונים סלולריים עם כרטיסי סים ישראליים ומכשירי קשר כדי שיהיה להם יותר מאמצעי תקשורת אחד. נמצאו אצלם גם משדרי רדיו עם סוללות הנטענות מאנרגיית השמש, כדי שיוכלו לשמור על קשר לאורך זמן ממושך בתוך ישראל.
הכותרת
כך הגיעו לוחמות צה"ל ללב עזה
26:44
2 צפייה בגלריה
מגורי החיילים בבסיס כיסופים
מגורי החיילים בבסיס כיסופים
אזור המגורים בבסיס כיסופים, אחרי מתקפת הטרור
(צילום: יובל חן)
במסיבת העיתונאים במוצאי שבת נשאל ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקונספירציה ולפיה גורמים במערכת הביטחון ידעו מראש, או אפילו היו מעורבים במתקפת חמאס, וטען כי "אין שום קונספירציה", על אף שטענות כאלה עולות ברשתות החברתיות מדי יום - ולעתים גם זוכות להדהוד על ידי תומכיו ומקורביו. נתניהו המשיך: "לא הייתה קונספירציה ולא יכולה להיות. יש שאלות שצריך לענות עליהן, מה קרה, איך זה קרה וכו'. אבל זה יידון בסוף המלחמה, בטח לא עכשיו".
כבר ב-20 באוקטובר, כמעט שבועיים אחרי מתקפת הטרור, דיווחו רונן ברגמן ואיתי אילנאי במוסף "7 ימים" של ידיעות אחרונות כי מסרטון שתיעד את מתקפת הטרור במצלמת הגו-פרו של אחד המחבלים עולה עד כמה עמוק היה איסוף המודיעין שלהם. מהסרטון עולה כי כשהם מגיעים לאזור בסיס צה"ל כלשהו המחבלים יודעים בדיוק לברור את הבסיס הסודי מתוך כמה בסיסים במתחם, ואז מנווטים בתור חורשה ומגיעים בדיוק לשער האחורי של הבסיס, שאין בו איש, מפוצצים אותו, נכנסים ופותחים באש תופת על החיילים המופתעים.
אחר כך נראים המחבלים מחפשים את הבונקר של הבסיס, ונראה שהם מעט מתקשים במציאת דרכם בשטח. אחד המחבלים שולף תצלום אוויר של הבסיס עם תגיות סימון ומראה למפקד, והחוליה יוצאת לבונקר. על פי מומחים שבחנו את הסרטון, מדובר בצילום לוויין אזרחי שניתן להשיג יחסית בקלות, אבל כן צריך לדעת לפענח אותו ולהצליב עם מקורות נוספים.