המשטרה הגבילה היום (שישי) את כניסתם של חלק מהמתפללים בהר הבית, מה שגרם לחיכוכים עם כוחות הביטחון בעיר העתיקה בירושלים. ההגבלה לא הייתה קשורה בגיל או בזהות - אלא לפי מה שתיארו נוכחים במקום ב"בעייתיות".

לשוטרים בשטח ניתנה הנחיה למנוע כניסה של אנשים שנראים "בעייתיים", וחלק מהצעירים המוסלמים שתכננו להתפלל בהר הבית נותרו להתפלל בחוץ - בשערי ההר. לאחר מכן התפתחו עימותים - והמתפרעים פוזרו באמצעות אלות.
בתיעוד מהמקום נראים שוטרי מג"ב עומדים במחסום באחת הכניסות. "מאיפה אתה?", שאל שוטר מג"ב את אחד הממתינים, וכשהשיב לו הוא ענה: "אתה לא נכנס. אחורה".
בימים האחרונים הוחלט כי במהלך הרמדאן - שיחל בחודש הבא - תוגבל גם עלייתם של ערבים-ישראלים להר הבית. מהות ההגבלות עדיין לא נקבעה. בדיון בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו ובין השאר בהשתתפות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. לא הוכרע מה יהיה הגיל שממנו ניתן יהיה לעלות להר הבית - או מה מספר העולים. בדיון גם לא הוכרעה שאלת הגבלת הפלסטינים - למעט החלטה שלפיה עלייתם תוגבל.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, תקף השבוע את בכירי מערכת הביטחון שהזהירו מפני הגבלת הכניסה של ערבים ישראלים להר הבית במהלך חודש הרמדאן. בריאיון ל-ynet הוא אמר: "אני חושב שמי שכל הזמן רץ ומדליף ורץ ואומר כל הזמן: 'היי, הם יתרגזו, ולא כדאי להבעיר את השטח' - הוא בסופו של דבר עושה טעות חמורה ופוגע בביטחון של מדינת ישראל".
במערכת הביטחון גורסים שסכנה ביטחונית ממשית טמונה באיסור או הגבלת עלייה של מוסלמים להר הבית ברמדאן. גורמי ביטחון העבירו אזהרה חמורה לדרג המדיני: אל-אקצא יאחד את המוסלמים נגד ישראל בשני צידי הקו הירוק, במזרח התיכון כולו ויפגע ביחסים הקריטיים בזמן מלחמה מול מדינות סוניות מתונות כמו מצרים וירדן, איחוד האמירויות וקטאר, שלחלקן יש חלק משמעותי במו"מ לעסקת שחרור חטופים ולגיבוש שלטון חלופי לחמאס ביום שאחרי המלחמה.