בבית החולים רמב"ם שבחיפה נקבע בצהריים (יום ד') מותו של הצעיר בן ה-20, אשר היה מעורב בירי לעבר מועדון בעיר לפני שישה ימים - ונפגע מהאש שהשיב לעברו ולעבר חשוד נוסף מאבטח במקום. בבית החולים מסרו כי הצעיר שנפגע בראשו היה מאושפז במצב אנוש במשך מספר ימים, וכעת מאמציהם של הרופאים להילחם על חייו כשלו.
1 צפייה בגלריה
מועדון אדיסון, חיפה
מועדון אדיסון, חיפה
מועדון אדיסון בחיפה, אחרי הירי
(צילום: אלעד גרשגורן)
הירי למועדון "אדיסון" בחיפה התרחש בלילה שבין חמישי לשישי. שני החשודים בירי, שמותו של אחד מהם כאמור נקבע היום, ניסו להיכנס למועדון - שהיה הומה בצעירים - וסורבו. במשטרה חושדים כי השניים חזרו למקום כשהם חמושים ופתחו באש. המאבטח, בן 46, השיב בירי לעברם.
החשוד השני, שרכב על קטנוע, הצליח להימלט מהזירה - ונתפס בשישי בערב רגע לפני שעלה על מטוס לטורקיה - ואחרי שעבר כבר את כל הבידוקים בנמל התעופה בן גוריון. מלבד ניסיון רצח, הוא חשוד גם בעבירות נשק, קשירת קשר לביצוע פשע, היזק רכוש במזיד ושיבוש מהלכי חקירה. מעצרו הוארך הבוקר פעם נוספת, עד יום שני הבא.
במקביל הוארך עד יום ראשון מעצרו של צעיר נוסף, שגם לו מייחסת המשטרה חשד לניסיון רצח - אף על פי שלא היה מעורב בירי לעבר המועדון. שני החשודים מכחישים באמצעות עורך דינם אביעד חייט את המיוחס להם.

אביעד חייטעו"ד אביעד חייט
המאבטח שהשיב באש, בן 46 מעכו, נחקר במשטרה באזהרה ונשלח למעצר בית. בהמשך, המשטרה קיבלה את גרסתו - ולפיה עשה את המוטל עליו ופעל להגן על הצעירים שחגגו במועדון. "ברגע ששמעתי ירי לעבר המועדון, לעברי ולעבר המאבטחים האחרים, הגבתי באינסטינקט", אמר השבוע ל-ynet ו"ידיעות אחרונות", "עשיתי את מה שמוטל עליי ומבוקש ממני – הגנתי על עצמי ועל הסובבים אותי".