המשטרה התירה הבוקר (ראשון) לפרסום כי עצרה שישה חשודים בחשד לקיום יחסי מין עם נערה בת 13 בנתניה, תוך שהיא מודחת לשימוש בסמים ואלכוהול. כעת, מתבררים פרטים נוספים מהחקירה. הנערה הכירה את החשוד המרכזי, תושב ואדי ערה בן 24, באינסטגרם - והשניים נפגשו יחד עם חברה נוספת של בת ה-13 בכיכר העצמאות בעיר, שם הוא סיפק להן סמים.
בשלב מסוים, ומסיבה לא ברורה, חברתה של הנערה עזבה את המקום. אז, לפי החשד, הוא לקח אותה למלון נטוש כקילומטר ממקום המפגש וקרא לחבריו. לאחר שהכרתה התערפלה - היא אולצה לקיים יחסי מין עם שניים מחבריו של החשוד. צפו בתיעוד מזירת האונס, מלון נטוש בנתניה שמאז מאובטח 24 שעות ביממה, בנגן הווידאו שבתחילת הכתבה.
4 צפייה בגלריה
המלון הנטוש
המלון הנטוש
חדרי המלון הנטוש
(צילום: רענן בן צור)
4 צפייה בגלריה
המלון הנטוש
המלון הנטוש
הפרצה ממנה נכנסו החשודים. מאז במקום הוצבה שמירה 24/7
(צילום: רענן בן צור)
לאחר המפגש הראשון במלון, שהיה פרוץ ורבים היו מגיעים אליו, הנערה הייתה בקשר עם החשוד המרכזי, והיא ביקשה ממנו עזרה בנושא מסוים. אלא שבאותו מפגש נוסף, כך נמסר מהמשטרה, סוממה ונאנסה גם על ידיו ועל ידי כמה מחבריו. רק לאחר המקרה הוחלט להתקין איסכוריות בכל הכניסות למלון - ובמקום הוצבה שמירה.
הנערה סיפרה על האירוע לחברתה, והיא סיפרה על האירוע לאמא שלה - שהגישה תלונה במשטרה. חוקרי הצוות המיוחד שהוקם במשטרה שניהלו את החקירה עצרו במהלך השבוע האחרון את החשוד המרכזי וחמישה מחבריו - כולם תושבי ג'סר א-זרקא במקור, ומעצרם הוארך בהתאם לחשדות נגדם. מהמשטרה נמסר כי החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.
4 צפייה בגלריה
המלון הנטוש
המלון הנטוש
מלון הזוועות בנתניה
(צילום: רענן בן צור)
4 צפייה בגלריה
כיכיר העצמאות
כיכיר העצמאות
מקום המפגש של הנערה והחשוד המרכזי באונס - כיכר העצמאות בנתניה
(צילום: רענן בן צור)
"מיד עם תחילת החקירה הבנו שמדובר באירוע חריג בחומרתו", אמר קצין החקירות רב-פקד אריק רזניק. "החומרה נובעת מכך שמדובר באונס אכזרי של ילדה מתחת לגיל 14 שבוצע בה על ידי מספר צעירים. מדובר באירוע מזעזע שבו החבורה הגיעה לעיר נתניה, ביצעה סוג של ציד אחרי הצעירה, סיפקו לה סמים, אלכוהול, הביאו אותה למצב של ערפול חושים וביצעו בה את זממם בזה אחר זה".
לדבריו, תחילת החקירה נוהלה תחת צו איסור פרסום: "היום ניתן לפרסם שאנחנו עצרנו שישה חשודים, קשרנו אותם חלקית למעשים, מעצרם מוארך מעת לעת ואנחנו נחושים לסיים את האירוע המזעזע הזה עם הבאתם לדין והגשת כתב אישום באירוע החמור הזה".
רותי גור, ראש מינהל הרווחה והבטחון החברתי בנתניה, הגיבה על האירוע: "מדובר באחד המקרים המזעזעים שנפגשנו בו בעת האחרונה. מדובר במקרה שבו ניצול קשה של חסרת ישע, מדובר בפשע על פשע. היא גם נערה קטינה אל מול בוגרים, היא גם אחת אל מול רבים והיא גם היתה מחוסרת הכרה מחומרים פסיכואקטיביים של סמים ואלכוהול. אחרי שהודענו להורים ליווינו את הנערה להגיש תלונה במשטרה ובשלב יותר מאוחר ליווינו אותה כדי לעשות את הבדיקות הרפואיות שיוכלו לשמש בהמשך ראיות לאירוע המזעזע".
גור סיפרה כי "אנחנו נמשיך ונלווה את הנערה. מדובר באונס קבוצתי שהוא טראומה לכל דבר, זה כמו אבן שנזרקת למים ויש לה אדוות, היא פוגעת קודם כל בנערה, שייקח הרבה זמן עד שהיא תתחיל להשתקם בעזרת סיוע מקצועי של אנשי מקצוע וגם של משפחה אוהבת ותומכת, שיש לה אותה".
דוברת שדולת הנשים, הדס דניאלי ילין, אמרה בעקבות הפרשה: "אנחנו מזועזעות מהחדשות הקשות הבוקר. רק השבוע נחשפנו לעדות הקשה של נפגעת האונס הקבוצתי באילת, אונס אכזרי שהותיר אחריו טראומה קשה ושנים של שיקום, והבוקר קמנו לעוד סיפור מחריד. אונס קבוצתי שעברה נערה בת 13 על ידי 6 גברים. עוד נערה שתסחוב איתה טראומה לכל החיים. עוד חיים שנהרסו ברגע. לצערנו, רגעים כאלה מחדדים לנו עד כמה המדינה אינה עושה מספיק עבור הביטחון של נשים במרחב - ממערכת חינוך שכמעט מתעלמת מהנושא, דרך מערכות חוק ומשפט שממררת את חיי הנאנסות ועד לעונשים מקלים לאנסים ותוקפים. אם יש רפורמה שצריך להעביר זאת רפורמה שתבטיח לנו את הביטחון הבסיסי שמגיע לנו. מכל תוקף, אנס, או מפגע. אנחנו קוראות לכל הגורמים הרלוונטיים לחקור את האירוע עד תום ההליכים ועד שיעשה הצדק, ולממשלה לשים את הביטחון האישי שלנו בראש סדרי העדיפויות שלהם".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "מדובר באירוע קשה וחריג במיוחד של ניצול ופגיעה בנערה צעירה. מיד עם קבלת הדיווח הראשוני יצאו הגורמים המטפלים במינהל הרווחה לפגוש אותה ולסייע בידה להגיש תלונה בבית לין (מרכז הגנה לקטינים), כמו גם תיווך האירוע הקשה להורים וליווי מתמשך לבדיקות הרפואיות הנדרשות. ראש המינהל מעדכנת את ראש העיר באופן שוטף. העובדים הסוציאליים ימשיכו להעניק את המעטפת הטיפולית לנערה ולהורים במקצועיות וברגישות הנדרשות בנסיבות הקשות של האירוע".