במשך שלושה שבועות היו בני משפחתו של אופיר צרפתי תלויים בין חוסר וודאות לייאוש, ולא ידעו האם יקירם נהרג או נלקח בשבי החמאס. רק ביום רביעי שעבר, הגיעו אליהם נציגי צה"ל וסיפרו להם כי אופיר נלקח בשבי.
זה היה סיום עצוב לחגיגות יום ההולדת ה-27 של אופיר, סטודנט להנדסת חשמל. הוא חגג במסיבה ברעים יחד עם בת זוגו שובל גל ומספר חברים ודקות לפני תחילת המתקפה צולם כשהוא מכבה נרות על עוגה שהובאה לרגל המאורע.
"היינו בדיוק באזור הרכב, רצינו להחליף נעליים והתחלנו לראות את היירוטים מעלינו, התקשרנו לחברים אחרים שהיו במסיבה ואמרנו להם להגיע לכיוון הרכב", מספרת שובל.
2 צפייה בגלריה
אופיר צרפתי ובת זוגו שובל גל
אופיר צרפתי ובת זוגו שובל גל
אופיר צרפתי. נפצע קשה בהתקפה במסיבה
(צילום: באדיבות המשפחה )
באותן דקות כבר הודיעו מארגני המסיבה לחוגגים כי הם סוגרים אותה בשל התרעות צבע אדום שהיו במקום. שובל, אופיר ומספר חברים רצו תחילה לשדה סמוך, אך אופיר החליט לעלות על הרכב ולנסות לברוח. ביציאה מהמסיבה הם נתקלו בצוואר הבקבוק ושמעו יריות. "יצאנו מהרכב כשאנו מתכופפים ורצנו לשדה ליד, חלק מהחבורה נעה לכיוון היישוב פטיש ואופיר, חברה נוספת ואני המשכנו להתחבא ולהתקדם מפעם לפעם החוצה מהאזור שבו כל הזמן ירו, האדמה רעדה מרוב ירי".
שובל מספרת כי אופיר היה זה שהוביל את החבורה, ולאחר כמה שעות הגיע רכב וחילץ אותם, שמונה עלו על הרכב ואופיר התכוון לשכב בתא המטען. אלא שאז הופיע במקום עוד רכב ואופיר עלה עליו במקום. השניים התכתבו וקבעו להיפגש בחוץ במקום בטוח. "כשהגעתי לכפר מיימון ניסיתי להתקשר אליו והוא לא ענה. חשבתי שאולי נגמרה לו הסוללה או שהוא הגיע למקום ונותן לאחרים להטעין את הפלאפון לפניו".
במשך כמה ימים חששו במשפחה שאופיר נרצח וגופתו מוטלת במקום מבלי שאיש מגיע אליה. רק במהלך השבוע השני של המלחמה הגיעה אליהם אמא של מישהי שנחטפה יחד עימו וסיפרה שכאשר דיברה עם בתה בטרם החטיפה היא שמעה אותו מספר ברקע שהוא נפצע קשה.
2 צפייה בגלריה
אופיר צרפתי ובת זוגו שובל גל
אופיר צרפתי ובת זוגו שובל גל
אופיר צרפתי ובת זוגו שובל גל
(צילום: באדיבות המשפחה )
בשבוע שעבר הגיעו אליהם הרשויות לעדכן על כך שאופיר הינו בין החטופים ברצועת עזה. "אנחנו יודעים שהוא נפצע קשה לפני שנלקח בשבי, במצב לא טוב כי שמעו אותו נאנק מכאבים בשיחה ההיא, ואופיר הוא לא אחד שצורח כשכואב לו, כנראה שזו הייתה פציעה חמורה", אומרת שובל.
לדבריה, "אנחנו מקווים שהוא קיבל את הטיפול שהוא היה צריך ושהוא בחיים, מתפללים ושולחים אליו אמונה. אני מאמינה בו כי הוא יודע לתפעל סיטואציות, כפי שעשה באירוע ההוא כשהוא נתן לנו תחושת ביטחון מטורפת והוא בטח עוזר שם לילדים ולזקנים. זה לא מגיע לו, אופיר הוא בן אדם נורא איכפתי ומצחיק, הוא אור ושמחה. הוא כל כך טוב וטהור מהבסיס שלו שקשה לי עם מה שהוא עובר עכשיו בעזה".