צה"ל דיווח הבוקר (רביעי) כי זוהה ירי נ"ט משטח לבנון לעבר עמדה צבאית סמוך לערב אל עראמשה בגבול. בעקבות האירוע, צה"ל תוקף בירי ארטילרי ואף תוקף באמצעות כטב"ם של חיל האוויר. מדובר באירוע ביטחוני ראשון בגזרת הצפון במהלך היום החמישי ללחימה, לאחר הירי לגליל אמש. רשת אל-מיאדין דיווחה כי מדובר ב"מספר טילים" שנורו מלבנון לכיוון שטח ישראל, וטענה כי שניים נפגעו כתוצאה מהתקיפה באזור אביבים.
2 צפייה בגלריה
חיילי צה"ל בגבול הצפוני
חיילי צה"ל בגבול הצפוני
חיילי צה"ל בגבול הצפוני
(צילום: רויטרס / Lisi Niesner)
זמן קצר לאחר ירי הנ"ט הבוקר התעורר חשש לחדירת מחבלים בראש הנקרה, אך הוא נשלל במהרה. במקביל, מועצת מטה אשר ביקשה מהתושבים ביישובים הממוקמים 4-0 ק"מ מהגבול להיכנס מיד למרחבים המוגנים.
בעקבות ההתגרויות מצפון, ראשי הרשויות בגליל דוחקים בצה"ל לפתוח במערכה מול חיזבאללה - ולא להמתין לראות מה עושה ארגון הטרור בתגובה להתפתחויות בדרום. בפיקוד צפון בינתיים מעריכים כי על אף האירועים התדירים מלבנון - חיזבאללה לא מעוניין להיכנס למלחמה, ואף מבקש להתרחק ממנה.
חרף ההערכות הללו, ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, מפציר בצה"ל לצאת למלחמה נגד חיזבאללה - ולהכניע את ארגון הטרור ביוזמתו: "יש לנו הזדמנות לייצר מציאות חדשה בה כל תושבי מדינת ישראל יוכלו לחיות בביטחון ללא שום איום. אנחנו נעשה את שלנו, אנחנו דורשים מהמדינה והצבא לעשות את שלהם. הצבא מסוגל ויכול לפעול במקביל בדרום, בצפון ובמזרח. וזה מה שכרגע צריך לעשות".
עוד הוא הוסיף: "אנחנו כראשי רשויות, כאזרחים, ההצלחה של המדינה והצבא לבצע את המשימה הזו עד תומה קשור בקשר ישר להתנהלות ולהתנהגות שלנו האזרחים בכל מדינת ישראל ובעיקר לאורך גבולות המדינה. אנחנו נעשה את שלנו, אנחנו דורשים מהמדינה והצבא לעשות את שלהם".
גבי נעמן, ראש מועצת שלומי, התייחס למצב בצפון ואמר בריאיון למשדר המיוחד של ynet כי "זו בדיחה אחת גדולה מה שקורה פה". הוא התייחס לאי-הפעלת תוכנית פינוי יישובים ותקף: "תגידו לא מפנים, תגידו. נדע איך להתנהל. סדר גודל של 30%-40% של משפחות שנשארו ונכנסים למקלטים - אין להם מרחבים מוגנים. יש אלף משפחות ללא מיגון פה, הפקרות עצומה ומחדל גדול".