2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי מירי רגב
מרב מיכאלי מירי רגב
השרה הנוכחית מנסה למחוק את מורשתה של הקודמת. מיכאלי ורגב
(צילום: קובי קואנקס, הדר יואביאן)
מנכ"ל רשות שדות התעופה, האלוף במיל' חגי טופולנסקי, צפוי לסיים את תפקידו בקרוב - אחרי שימוע שנערך לו ברשות שדות התעופה. זמן קצר לאחר מכן הודיע טופולנסקי, שמונה רק לפני כחצי שנה, על התפטרותו - וכתב כי "בתקופה האחרונה ראיתי איך פוליטיקה, איומים, שיקולים זרים ותהליכים לא תקינים גוברים על ביצועים, ערכים וטובת הציבור והכלל".
2 צפייה בגלריה
חגי טופולנסקי
חגי טופולנסקי
התמודד עם נזקי הקורונה שפגעו בנתב"ג. טופולנסקי
(צילום: סיוון פרג׳)
ממועצת רשות שדות התעופה נמסר כי "המועצה הקשיבה קשב רב לתשובות המנכ"ל בטענות שהועלו כלפיו בכתב, ודנה עם באי כוחו ואיתו לעומקם של דברים. לאחר מכן, התקיים דיון מעמיק ארוך וענייני בתוך המועצה בליווי יעוץ משפטי ובליווי מבקר הפנים של רש"ת, ובסיומו החליטה המועצה, ברוב קולות, להמליץ בפני שרת התחבורה והבטיחות בדרכים המלצה בדבר סיום עבודתו כמנכ"ל רשות שדות התעופה".
טופולנסקי נבחר לתפקיד מנכ"ל רשות שדות התעופה בפברואר 2022 על-ידי שרת התחבורה דאז מיכאלי, ולכן רבים רואים בניסיון של השרה הנוכחית מירי רגב כעוד מקום שבו היא מנסה למחוק את מורשת מיכאלי במשרד - וגם למנות את אנשיה לתפקידי מפתח. לדברי מקורות ברשות שדות התעופה, יו"ר הרשות יצחק (ג'רי) גרשון - שמונה בתקופת כהונתה הקודמת של רגב - "לא הסתדר" עם טופולונסקי בכלל.
טופולנסקי, שכיהן שנים בצבא בתפקידים בכירים עד שפרש כראש אכ"א אחרי שמחשבו הצבאי נגנב, הגיע לרשות לפני כמה חודשים - ועל פי מקורות ברשות, הוא דווקא אהוד בקרב העובדים. עורכת הדין אילה הוניגמן מסרה מטעמו של המנכ"ל: "לא חלפו ארבע שעות ממועד השימוע, אשר במסגרתו הוצגו טענות ומידע רב, וכבר הודיעה היו"ר למנכ"ל כי הוחלט להמליץ לשרה על פיטוריו. הדבר מלמד באופן מובהק על השיקולים הזרים שבהליך".
בחצי השנה האחרונה עסק טופולנסקי בטיפול בענייני קורונה שפגעו בתפקודו של נתב״ג לצד קידום שדה התעופה לקראת האתגרים הצפויים לו בשנים הבאות. כך לדוגמה הורד כמות זמן ההמתנה של הנוסע משעתיים וחצי בתקופה שמיד לאחר החזרה מהקורונה לממוצע של כארבעים דקות. לבקשתו גם נוצרו מדדים לפיהם אמורות הפעולות בשדה להיעשות והוא אף יצא למכרז מוניות.
המנכ״ל גם טיפל בבעיית המזוודות התקועות וחזרה לשעות הפעילות המלאות של השדה, תוך גיוס עובדים שעדיין לא הושלם במלואו. בראייה לעתיד המנכ"ל פעל להנעת תכנית פיתוח להתאמת התשתית לקיבולת הצפויה בשנת 2023 ושנת 2024 שכוללים מהלך להפיכת הצ'ק אין כולו לדיגיטלי. המנכ"ל אף פעל לקידום תהליכי רכש מכ"מ להגדלת הקיבולת ושיפור הבטיחות, וביצע עשרות מכרזים לאיוש תפקידים בכל המקומות שמנהלים עשו בנוסף על תפקידם בתקופת הקורונה.
חברת הכנסת מרב מיכאלי מסרה בעקבות ההדחה: "הרבה זמן לקח לי כשרת התחבורה לנקות את המשרד ממינויים פוליטיים לא מקצועיים, ולהכניס אנשי מקצוע שישרתו את הציבור כראוי. מירי רגב מוציאה חוזה על אותם אנשי מקצוע ומשתמשת במשרד התחבורה בשביל להביא ג'ובים למקורבים. בדיוק כמו בהפיכה המשטרית - ממשלה שדואגת רק לעצמה, ולעזאזל המדינה והציבור".