המושל הרפובליקני של מדינת טנסי מואשם על-ידי מתנגדיו בצביעות, על רקע חוק חדש שמגביל משמעותית את הופעות הדראג. ימים אחרי שהמושל אישר שיחתום על החוק שאוסר על הופעות דראג במקומות ציבוריים, ברשת פורסמה תמונה מספר המחזור בבית הספר התיכון שבו למד לי.
בתמונה משנת 1977 נראה לי מחופש למעודדת. הוא חבש פאה, חצאית ושרשרת פנינים. "אישה עם מזל רע", נכתב מתחת לתמונה בספר המחזור. במסיבת עיתונאים אתמול נשאל לי על האירוע בנעוריו שבו התחפש לאישה, ואם מופעי דראג "אינם חוקיים רק כשהומואים משתתפים בהם". לי זעם על השאלה, ואמר כי "מגוחך לקשור דבר כזה לבידור מיני מול ילדים - שזה דבר חמור מאוד".
2 צפייה בגלריה
מושל טנסי ביל לי ארה"ב
מושל טנסי ביל לי ארה"ב
מושל טנסי והתמונה מספר המחזור
(צילום: AP )
החוק אושר בשבוע שעבר בבית המחוקקים של טנסי, ואחרי חתימת המושל ייכנס לתוקף. החוק אוסר על "הופעות קברט של מבוגרים שמזיקות לילדים" בפומבי, או במקומות שבהם ילדים "עלולים" להיחשף להופעות. החוק לא מציין במפורש את המונח "מופע דראג", אך תחת ההגדרה של "קברט שמזיק לילדים" מזכיר גברים שמתחפשים לנשים וההפך, וכן חשפניות ו"רקדניות אקזוטיות".
לי טען שהחוק יגן על ילדים מ"חשיפה פוטנציאלית לבידור מיני ולזימה". ארגונים לזכויות האזרח ומשתתפים בהופעות דראג ציינו כי טנסי, כמו מדינות אחרות, כבר אסרה על מעשי זימה מול קטינים. מתנגדי החוק אומרים שהוא בלתי-חוקתי, ושהניסוח המעורפל שלו יאפשר לפגוע בטרנסג'נדרים.
2 צפייה בגלריה
שעת סיפור עם דראג קווין ספריות ב ארה"ב
שעת סיפור עם דראג קווין ספריות ב ארה"ב
שעת סיפור עם דראג קווין בארה"ב. התופעה צוברת תאוצה - והרפובליקנים נלחמים
(צילום: AP)
בשנים האחרונות הופעות דראג הופכות בהדרגה לפופולאריות יותר בארה"ב, ומתקרבות למיינסטרים. בכמה מדינות בארה"ב מתקיימים אירועי דראג גם במסעדות, ובספריות נערכות "שעות סיפור" לילדים בכיכובן של "מלכות דראג". בגרדיאן נכתב כי מחוקקים רפובליקנים החליטו להיאבק בהופעות הדראג, ובשמונה מדינות לפחות ננקטים צעדים להגבלת המופעים - או לביטולם המוחלט.
המושל הרפובליקני של טנסי אמר כי הוא יחתום על חוק נוסף שעבר בבית המחוקקים, שיאסור על רופאים להעניק לקטינים טרנסג'נדרים טיפולים הורמונליים להתאמה מגדרית.