צה"ל אפשר אתמול (יום ג') לתקשורת הזרה להיכנס לכפר עזה, ולתעד את ממדי הטבח וההרס בקיבוץ שבו נרצחו ונחטפו גברים, נשים וילדים על-ידי מחבלי החמאס. הזוועות בכפר עזה הופיעו הלילה בראש כותרות אתרי החדשות הגדולים בעולם, וכלי תקשורת בינלאומיים ציינו כי המראות מלמדים על הזוועות שהתחוללו גם ביישובים אחרים בעוטף.
הכתבים הזרים שסיירו בכפר עזה תיארו לגולשים את מראות האימה ואת הסיפורים ששמעו ממי שלקחו חלק בקרבות מול המחבלים. "זו לא מלחמה או שדה קרב, זה טבח", ציטט האתר "ניו יורק טיימס" מפקד בצה"ל שנלחם מול המחבלים ביישוב, ושוחח עם התקשורת הזרה בסיור בקיבוץ. "זה משהו שלא ראיתי בימי חיי, משהו שמזכיר יותר פוגרום מהעידן של סבא וסבתא שלנו".

הכותרת
העולם תומך בישראל, בינתיים
22:11
7 צפייה בגלריה
כפר עזה הסיקור בעולם
כפר עזה הסיקור בעולם
הכותרת הראשית של רשת BBC
"ניו יורק טיימס", מכלי התקשורת המשפיעים בעולם, תיאר לקוראיו את הזוועות שהתרחשו בכפר עזה בסוף השבוע - ואת הפעילות של החיילים והצוותים אתמול בקיבוץ, בזמן פינוי הגופות. "הם התקדמו באיטיות, מבית לבית, מחשש שחמושי חמאס עדיין מתחבאים בבתים - או שהם מלכדו אותם. רימונים חיים נוטרלו על-ידי חבלנים. הם הוציאו גופה של אזרח שנטבח, בשק גופות ועל אלונקה, ושמו אותה בחלק האחורי של הרכב. ואז גופה נוספת. ואז גופה נוספת".
7 צפייה בגלריה
כפר עזה הסיקור בעולם
כפר עזה הסיקור בעולם
"לא ראיתי משהו כזה". הכותרות של רשת CNN
"את מה שקרה בכפר עזה אפשר לתאר רק כטבח, עם עדויות מזעזעות על משפחות שנקלעו לטרור שלא ניתן לדמיין", דיווח כתב "סקיי ניוז" שהשתתף בסיור בקיבוץ. "ראיתי את נושאי האלונקות מוצאים מאחד הבתים גופה של ילד קטן. הם נושאים את גופתו מבלי לומר מילה, ומעלים אותה לרכב, לצד גופות תושבים אחרים שנרצחו בזמן שניסו להתחבא או להגן על עצמם. מעלינו מערכת 'כיפת ברזל' מפוצצת את הטילים שמגיעים, ומסביבנו חיילים ורכבים צבאיים. זה נראה כמו משהו שנלקח מסרט אימה, אבל זה לא סרט. זו מלחמה שהחלה בשעות הבוקר המוקדמות של יום שבת".

"צה"ל נתפס לא מוכן"

בדיווח של "סקיי ניוז" ניסה כתב הרשת לתאר את השבר בחברה הישראלית בימים אלה: "מה שקרה ביישובים רבים שהותקפו בסוף השבוע על-ידי חמאס הוא כמעט בלתי יתואר עבורי ועבור האוכלוסייה הישראלית. לא רק הברבריות של המתקפות, אלא הכישלון המוחלט של שירותי הביטחון והמודיעין לחזות את זה או לעצור את זה בזמן. הפרטים המזוויעים עדיין מתבררים. חיילי צה"ל בזירה אומרים שהעולם לא יכול להתעלם מהם".
7 צפייה בגלריה
כפר עזה הסיקור בעולם
כפר עזה הסיקור בעולם
"טרור שלא ניתן לדמיין". הדיווח של "סקיי ניוז"
"קיבוץ כפר עזה הוא מיקרוקוסמוס של הימים הראשונים של המלחמה הזאת, והצצה למה שעלול לקרות בהמשך", דיווחה רשת BBC, גם היא הקדישה לסיור בכפר עזה את הכותרת הראשית. "עד שלישי בבוקר הלחימה נמשכה בקיבוץ, אחד היישובים הישראליים לאורך הגבול עם עזה. זו הסיבה שרק עכשיו הם אוספים את גופות התושבים הישראלים שנרצחו כשחמאס פרץ את גדר התיל מעזה בשבת בבוקר. חיילים שבמשך רוב היום היו בהריסות, ואוספים את גופות האזרחים, מספרים שאירע טבח".
העדויות בדיווח של BBC מתארות מחבלים שרצחו משפחות - כולל תינוקות - ושמחבלי חמאס ערפו את ראשיהם של חלק מהנרצחים. כמו שאר כלי התקשורת הבינלאומיים, גם הרשת הבריטית התייחסה למחדל לפני מתקפת הפתע של חמאס ובמהלכה. "צה"ל נתפס לא מוכן, והגיע לקיבוץ רק כעבור 12 שעות", דיווחה BBC.
7 צפייה בגלריה
כפר עזה הסיקור בעולם
כפר עזה הסיקור בעולם
סוכנות הידיעות רויטרס. גן העדן הפך לגיהינום
"מראות של טבח ביישוב הישראלי שנחרב על-ידי חמאס", נכתב בדיווח של "וושינגטון פוסט" שתיאר גם כן את המראות בכפר עזה. "הכניסה לקהילה החקלאית הקטנה הזו הייתה מלאה במכוניות מחוררות על-ידי כדורים, בשברי זכוכיות - ובשני לוחמים הרוגים של חמאס".
הטבח בכפר עזה הופיע גם בכותרת הראשית באתר רשת CNN. אחרי הסיור בקיבוץ דיווחה הרשת האמריקנית על ילדים שנטבחו בקיבוץ, בשעה שהזוועות של מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ביישובי הגבול מתחילות להיחשף.
7 צפייה בגלריה
כפר עזה הסיקור בעולם
כפר עזה הסיקור בעולם
AP מדווחת מכפר עזה
גם כתבי סוכנויות הידיעות רויטרס, AP ו-AFP, שדיווחיהן מתפרסמים כלשונם באלפי אתרי חדשות בעולם, סיירו בקיבוץ. בדיווח של AP נכתב שהסיור ב"מה שנותר מהקיבוץ" מספק עדות מזעזעת על ההרס ביישוב. כתב של AP ראה גופות של כ-20 מחבלים. הוא סיפר שבזמן שסייר בקיבוץ היו במקום מאות חיילים ישראלים בקסדות ובאפודי מגן - בשעה שפיצוצי הירי מהדהדים ממרחק.
7 צפייה בגלריה
כפר עזה הסיקור בעולם
כפר עזה הסיקור בעולם
הדיווח של ניו יורק טיימס
"כיצד הפך 'גן עדן' של קיבוץ ישראלי לגיהינום במתקפה של חמאס", נכתב בכותרת של סוכנות הידיעות רויטרס. "עגלת תינוק מרוסקת מחוץ לבית שרוף. גופות פזורות ברחובות, שקי גופות מסודרים במגרש הכדורסל הפתוח, צחנת המוות בכל מקום".
"רק לפני כמה ימים היה קיבוץ כפר עזה, קהילה חקלאית ישראל של כ-750 בני אדם, קיבוץ ציורי ומנומנם. כעת הוא הפך לחדר מתים, אחרי שחמושי חמאס פרץ מרצועת עזה בשבת והחריבו לחלוטין את הכפר", דיווחה רויטרס לקוראים.
7 צפייה בגלריה
כפר עזה הסיקור בעולם
כפר עזה הסיקור בעולם
"צחנת מוות". הסיקור של AFP
סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה על "צחנת מוות בקיבוץ שבו נטבחו אזרחים" ועל בתים שנבזזו - ולאחר מכן הוצתו. בתיאור שמלמד על אכזריות חמאס נכתב על "שישה שקי גופות - לצד שלושה זוגות אופניים של ילדים".
קיבוץ כפר עזה הוא חלק מהמועצה האזורית שער הנגב. לפי העדכון אתמול במועצה נספרו עד כה 56 נרצחים, 20 חטופים ו-36 מנותקי קשר - בעיקר בכפר עזה ובקיבוץ נחל עוז.