חבריהם של בני הדודים עלי ומחמוד פאחורי מנצרת שנרצחו הלילה ליד קריית טבעון מספרים כי הם נורו למוות במקום שבו קבעו פגישה, במה שעבריינים מכנים "כיפה אדומה". אחד החברים אמר ל-ynet: "הם קבעו להיפגש עם אנשים במקום מסוים. הם הגיעו ואז ירו בהם למוות. וידאו שהם מתים. לא הייתה להם הרגשה שהיה מתוכנן לירות בהם".
עלי היה רק בן 14, עדיין תלמיד תיכון, ומחמוד בן 22. הם נורו למוות הלילה (בין חמישי לשישי) בתוך רכב מתחת למחלף שער העמקים שליד קריית טבעון. אלמונים ירו בהם עשרות קליעים. צוות מד"א קבע את מותם במקום. לפי החשד במשטרה, הרקע לרצח הוא סכסוך בין עבריינים. כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום ופתחו בסריקות אחר החשודים.

4 צפייה בגלריה
עלי ומחמוד פאחורי
עלי ומחמוד פאחורי
"הערבים איבדו את הביטחון האישי". עלי ומחמוד פאחורי
4 צפייה בגלריה
הרכב שרוסס בזמן שבני הדודים ישבו בו
הרכב שרוסס בזמן שבני הדודים ישבו בו
הרכב שרוסס בזמן שבני הדודים ישבו בו
חוסיין פאחורי, קרוב משפחתם של שני הנרצחים, סיפר כי בעוד כמה ימים אמורה להתקיים חתונת אחותו של מחמוד. "אנחנו עדיין לא יודעים מה קרה להם ולמה רצחו אותם. שני הקורבנות מוכרים כאנשים טובים ואין להם שום קשר לשום סכסוך. הם מתפללים במסגד, וכולם מעידים על כך. אבל הירי לא מבדיל בין אנשים, שכן המצב מראה שכולנו בסכנה".
חבריהם של הנרצחים סיפרו כי הם היו לא רק קרובי משפחה, אלא גם חברים טובים שהרבו לבלות יחד. "זה רצח אכזרי מאוד", אמר חברם, "הם הלכו לפגוש אנשים ופתאום רוצחים אותם. מה עשו צעירים כדי שירצחו אותם? ברור שרצח מסוג זה מבצעים רק עבריינים".
חברים אחרים מתחו ביקורת על רשויות החוק. "המשטרה מדברת על ירידה במספר הנרצחים. אבל לא מורגשת ירידה, אלא סכנה גבוהה יותר מכל השנים שחלפו. כל יום רוצחים ויורים. האזרחים הערבים איבדו את הביטחון האישי".
הדיווח על הירי התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל בשעה 00:03. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו כי השניים אותרו מחוסרי הכרה וללא סימני חיים, וקבעו את מותם. "רכבתי עם אופנוע בכביש סמוך כשקיבלתי דיווח באפליקציית הכוננים של מד"א על האירוע", סיפר החובש יענקי זיידה, "כשהתקרבתי למקום אזרחים סימנו לי איפה לעצור. ראיתי את שני הפצועים שהיו מחוסרי הכרה וסבלו מפציעות חודרות בגופם. הם היו ללא סימני חיים, ולאחר בדיקות רפואיות לא נותר אלא לקבוע את מותם".
4 צפייה בגלריה
חשד לרצח שני הרוגים ליד קריית טבעון
חשד לרצח שני הרוגים ליד קריית טבעון
זירת הרצח הכפול. 40 נרצחו במגזר הערבי מתחילת השנה
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
חשד לרצח שני הרוגים ליד קריית טבעון
חשד לרצח שני הרוגים ליד קריית טבעון
(צילום: דוברות המשטרה)
מקרה הרצח של השניים הלילה מעלה את מספר הנרצחים בחברה הערבית לשבעה בתוך פחות משבוע. למעשה, בממוצע נרצח בכל יום בשבוע האחרון לפחות אדם אחד בחברה הערבית. בסך הכול נרצחו בחברה הערבית מתחילת השנה 40 בני אדם, בהשוואה ל-52 בתקופה המקבילה אשתקד.
בימים האחרונים התרחשו כמה מקרי ירי בנצרת, עיר מגוריהם של שני הנרצחים. באחד המקרים נפצע גבר באורח בינוני. בתקרית אחרת שלשום בנוף הגליל, שליד נצרת, נפצע גבר באורח קשה. במשטרה בוחנים אם יש קשר לרצח הלילה. "הכתובת הייתה על הקיר. למרות הירי והסכנה שנשקפת, המשטרה לא הצליחה לעצור את הרצח שהיה צפוי בכל רגע. האווירה מתוחה ולא נופתע אם ימשיכו לפגוע בעוד אנשים", אמרו תושבים בעיר ל-ynet.
מקרי ירי נוספים בחברה הערבית התרחשו גם אתמול. באום אל פחם נורו שלושה אחים שנפצעו באורח בינוני ופונו לבית החולים העמק בעפולה, ובג'לג'וליה נפצע באורח בינוני צעיר בן 25. הוא פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא.