הסנאטור הדמוקרטי לשעבר ג'ו ליברמן הלך לעולמו אתמול (רביעי) בגיל 82. ליברמן היה הסנאטור היהודי הדתי הראשון בהיסטוריה של ארה"ב, והיה המועמד מטעם המפלגה הדמוקרטית לסגן הנשיא בבחירות 2000 כשותפו למרוץ של אל גור, בהן ניצח ג'ורג' בוש. מותו של ליברמן נקבע בבית חולים במנהטן, בעקבות סיבוכים של נפילה בביתו שבברונקס, כך לפי משפחתו.
1 צפייה בגלריה
ג'ו ליברמן
ג'ו ליברמן
ג'ו ליברמן
(צילום: Olivier Douliery / AFP)
ב-2004 ליברמן התמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, אך כשל ופרש בתחילת המרוץ. לאחר מכן פרש מהמפלגה, הגדיר את עצמו כעצמאי ואפילו תמך בג'ון מקיין הרפובליקני במרוץ מול ברק אובמה בבחירות לנשיאות ב-2008. ב-2012 פרש מהחיים הפוליטיים אחרי 24 שנה בגבעת הקפיטול, וכעבור מספר שנים הוזכר שמו כמועמד לראש ה-FBI.
הוא נודע כתומך במדיניות הנשיא בוש במלחמה בעיראק, מה שעורר ביקורת מצד דמוקרטים רבים והיה בין הגורמים שהכשילו את שאיפותיו לרוץ לנשיאות ב-2004. הוא גם שיבח את החלטתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים במהלך כהונתו.
בריאיון ב-1997 סיפר ליברמן על חשיבותה של השבת עבורו. "השבת מספקת לי תחושת קדושה בסדר השבועי שלי, וזה הפך ליותר ויותר חשוב, ככל שנעשיתי אדם עסוק יותר", שיתף. בפעם הראשונה שרץ לבחירות בסנאט ב-1988, ליברמן לא הופיע לטקס ההשבעה של עצמו, שהתקיים בשבת.